جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

نمایشنامه رادیویی «4 استاد کار» کاری از «لیائو یی وو» نویسنده و منتقد چینی به عنوان نمایشنامه رادیویی سال 2011 کشور آلمان برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طبق اعلام آکادمی هنرهای نمایشی، قطعه «4 استادکار» داستان را با زندگینامه این نویسنده پیوند می دهد. از دید داوران این نویسنده روی هم رفته در گفته های منحصر به فرد و کلی موفق است. او که متولد سال 1957 است ، بدون خشم به روایت می پردازد اما در آرامش روایی این نمایشنامه نهایت بیگانگی اجتماعی عیان می شود. 

نمایشنامه «4 استاد کار» که توسط هانس پتر هوفمان ، بریگیته هوهنریدر و مارتینا هاسه به آلمانی ترجمه شده ، نخستین بار در ماه آگوست (مرداد) در رادیو شمال آلمان پخش شد. «یی وو» که سال های بسیاری در چین در زندان به سر برده ، توانست در ژوئیه 2011 به آلمان فرار کند. او در کتاب خود با عنوان «برای یک سرود و چند سرود» به تشریح وضعیت غیر انسانی در زندان های چین می پردازد. 

جایزه غیر نقدی نمایشنامه رادیویی برگزیده سال در تاریخ 25 مارس (5 فروردین 1391) در خانه ادبیات فرانکفورت / ماین اهدا می شود. آکادمی هنرهای نمایشی در «بنزهایم» از سال 1977 «نمایشنامه رادیویی ماه» و از سال 1987 «نمایشنامه رادیویی سال» را انتخاب می کند. مدیر رادیو شمال آلمان نمایشنامه رادیویی را دیسیپلین برجسته رادیو فرهنگی نامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها