دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
قصه‌اي ديگر به «مرغداني پرماجرا» اضافه شد

«چه كسي جانشين موش قصه‌گو مي‌شود؟» عنوان يكي از كتاب‌هاي مجموعه‌ «مرغداني پرماجرا» براي بچه‌هاي دبستاني است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مجموعه كتاب‌هاي «مرغداني پر ماجرا» براي كودكان دبستاني نوشته شده است و در هر يك از داستان‌هاي آن ضمن روايت يك داستان تازه، با يك اشاره كوتاه كودكان را با شخصيت‌هاي علمي يا ادبي آشنا مي‌كند براي مثال، اين كتاب درباره‌ «ازوپ» داستانسراي كهن است.

در راهنماي اين كتاب براي پدرها و مادرها نوشته است: «در هنگامي كه به قسمتي از داستان مي‌رسيد كه به ازوپ اشاره شده است، به كودك خود يادآوري كنيد كه ازوپ مردي يوناني بود سال‌ها پيش(شش قرن پيش از ميلاد) در يونان زندگي مي‌كرد. او داستان‌هاي زيادي نوشت كه امروزه به بيشتر زبان‌هاي دنيا ترجمه شده است.»

داستان روباه و كلاغ و قالب پنير از جمله داستان‌هاي معروف ازوپ است كه بچه‌ها شعر آن را در كتاب‌هاي درسي دوره‌ ابتدايي خود مي‌خوانند و با آن آشنا هستند.

داستان اين كتاب درباره موشي است كه هر هفته براي جوجه‌هاي مرغداني پرماجرا قصه مي‌گفت اما موش قصه‌گو ديگر خيلي پير شده بود و  نمي‌توانست قصه بگويد به همين دليل دنبال يك جانشين براي خود مي‌گشت.

جوجه‌ها نيز به موش قصه‌گو كمك كردند تا جانشين خود را پيدا كند و قصه‌ها را به او منتقل كند در غير اين صورت قصه‌ها از ياد مي‌رفتند.

در بخشي از اين داستان مي‌خوانيم: «... قصه‌گو با صداي لرزان گفت: «بچه‌ها، شما هستيد؟» حنايي با نگراني پرسيد: «چيزي شده؟» موش قصه‌گو گفت: «بچه‌ها من خيلي پير شده‌ام؛ ديگر وقت آن است كه پيش پدربزرگ‌هايم به بهشت بروم ولي هنوز جانشيني براي خودم پيدا نكرده‌ام!»
 
موش قصه‌گو در حال حرف زدن بود كه ناگهان صداي وحشتناكي از ته چاه شنيده شد. «چه وقت گريه‌ كردن است!» 
موش قصه‌گو گفت: شما هستيد عمو ازوپ؟» بعد رو به بچه‌ها كرد و گفت نترسيد! اين عموي من، ازوپ است. او معروف‌ترين قصه‌گوي زمان خودش بود. بيشتر داستان‌هايي را كه برايتان تعريف كرده‌ام، از او ياد گرفته‌ام... .»

عموي موش قصه‌گو به او گفت كه تنها سه روز براي يافتن جانشيني به نام «ژان» كه روي برگ‌ها خوابيده است، فرصت دارد. آن دور و اطراف پر از افرادي به نام ژان است، حنايي و برادرش نوك‌دراز به موش قصه‌گو كمك مي‌كنند تا بتواند ژان اصلي را پيدا كند.

كتاب «چه كسي جانشين موش قصه‌گو مي‌شود»، نوشته «كريستيان ژولي‌بوآ» است كه «سيدمحمدمهدي شجاعي» آن را ترجمه كرده است و نشر چكه و شهر قلم با همكاري هم آن را در شمارگان 3000 نسخه، 48 صفحه و به بهاي 28000 ريال به بازار كتاب ارايه كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها