چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
روايت نويسندگان مختلف از «زندگی در سايه» منتشر شد

مجموعه داستان «زندگی در سایه» با ترجمه لادن ملازاده صادقیون منتشر شد. در این مجموعه هشت داستان كوتاه از نویسندگانی چون جان آپدایک، مارک تواین، جویس كارول اوتس، استفن كینگ و المور لئونارد گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، در این مجموعه هشت داستان كوتاه گنجانده شده است: «پسر بچه» اثر المور لئونارد، «حكایت یک سگ» نوشته مارک تواین، «دوچرخه ثابت» از استفن ادوین كینگ، «شكننده» اثر جویس كارول اوتس، «یكی بدو» نوشته ها جین، «خدمتكار» اثر سرگی ترنتیویچ سیمولف، «شبح» به قلم جان آپدایک و «قایم باشک» نوشته فیودور سولوگاب.

در این مجموعه علاوه بر داستان‌ها، شرح كوتاهی از زندگی هر نویسنده نیز آورده شده است. دو نویسنده روسی، یک نویسنده چینی و باقی آثار از نویسندگان آمریكایی است. در داستان‌های این مجموعه با هشت نگاه و قلم متفاوت روبه‌رو هستیم؛ نویسندگانی كه هر یک از داستان‌ها را در عصری متفاوت و با نثری خاص خود نوشته‌اند اما نقطه اشتراکشان در این است كه تمامی ‌آن‌ها به زندگی انسان‌ها می‌پردازند و همین امر پیوندی عمیق را بین داستان‌ها ایجاد می‌كند.

داستان «دوچرخه ثابت» اثر كینگ با ملاقات شخصیت اول داستان به نام ریچارد سیفكیتز و پزشكش آغاز می‌شود. ریچارد درمی‌یابد كه میزان كلسترول خونش به طور خطرناكی بالا رفته و برای كم كردن وزنش دوچرخه ثابتی تهیه می‌كند. او ابتدا یک نقشه آمریكا بر روی دیوار روبه‌رویش نصب می‌كند تا با تصور این‌كه در حال گشت و گذار در سراسر كشور است از فشار كارش بكاهد. 

ریچارد با این كار وزنش را به حد مطلوب می‌رساند اما خیال‌پردازی‌ها و سفر خیالی‌اش بعد از رسیدن به هدف تمام نمی‌شود و او نمی‌تواند رویاهایش را فراموش كند.

در بخشی از داستان «دوچرخه ثابت» آمده است: «شدت تاثیر آن خواب كمتر شده بود. همان‌طور كه از گوشه اتاق به آن تصویر نگاه می‌كرد آن رویا دوباره زنده می‌شد...آن بعد از ظهر سوار آسانسور شد و رفت به زیرزمین و سوار دوچرخه ثابت شد. همین كه به پرده دیواری چشم دوخت، دوچرخه تبدیل به دوچرخه سه دنده‌ای قدیمی رالیگ خودش شد و راهش را به سمت شمال از سر گرفت. سعی كرد به خودش بقبولاند كه این احساس كه كسی در تعقیبش است بی‌خود است و به خوابی كه دیده و ساعت‌هایی كه دیوانه‌وار پای سه‌پایه صرف كرده بود، بر می‌گردد.»

مجموعه داستان «زندگی در سایه» با ترجمه لادن ملازاده صادقیون در ۲۰۸ صفحه و به بهای پنج هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر افكار منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها