دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
مرکز اسناد و کتابخانه  تعزیه تاسیس می‌شود

حسین اقبالی سرپرست روابط عمومی و بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه، تاسیس مرکز اسناد و کتابخانه تعزیه و همچنین موزه ابزار و ادوات نسخ خطی و تصویری تعزیه را از وظایف این بنیاد دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به همت بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه مرکز اسناد و کتابخانه تعزیه و همچنین موزه ابزار و ادوات نسخ خطی و تصویری تعزیه تاسیس می‌شود.

تاسیس این دو نهاد از اهداف بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی است که ایام اربعین سالار شهیدان رسما افتتاح می‌شود.

به گفته حسین اقبالی سرپرست روابط عمومی و بین‌الملل این بنیاد، حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و احیا و توسعه هنر دینی تعزیه و بسط فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از اهداف مهم این بنیاد است.

وی با تاکید بر ایجاد مرکز علمی فرهنگی تعزیه و فراهم کردن زمینه تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی به‌عنوان چشم‌انداز فعالیت‌های بنیاد، گفت: فراگیر کردن تعزیه در سطح شهر تهران و ارتقای دانش و توانمندی علاقه‌مندان به تعزیه که از ارتباط با مراکز علمی حاصل خواهد شد، می‌تواند بستری مناسب براي حفظ و اشاعه این هنر دینی و باستانی را فراهم آورد.
 
اقبالی در پایان با اشاره به برنامه ۶ روزه «اشک‌واره مشک‌های  تشنه» که از روز اربعین آغاز می‌شود گفت: در پایان این برنامه کاروان سقایان عاشورایی حدود پنج‌هزار پیاله مزین به ادعیه با جرعه آبی پر کرده و به‌رسم تبرک به مردم اهدا خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها