شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹
کوبا در تدارک برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب 2012

نمایشگاه بین‌المللی 2012 کتاب کوبا از نهم تا نوزدهم فوریه ( بیستم تا سی ام بهمن ) در هاوانا پایتخت کوبا برگزار مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) به نقل از پرنسا لاتینا، حداقل 50 نویسنده خارجی حضور خود را در این نمایشگاه تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود که حدود 200 میهمان از 34 کشور در این رویداد بزرگ ادبی شرکت کنند. 

امسال بانیان این نمایشگاه این رویداد ادبی را به روشنفکران کوبایی و کارائیبی به منظور حمایت و تقویت روابط بين مردم دو کشور اختصاص داده‌اند. 

«آمبروسیو فورنت» برنده جایزه ادبیات ملی کوبا و «زویلا لاپیك» برنده جایزه علوم اجتماعی ملی كه از گردانندگان اصلي اين نمايشگاه‌اند، از حضور برندگان جایزه سروانتس، مهم‌ترین جایزه ادبی اسپانیایی زبان خبر داده‌اند . 

«ادل مورالز» معاون روابط بین‌المللی بنیاد کتاب کوبا گفت: بسیاری از نویسندگان جوان از آمریکای لاتین که در نمایشگاه کتاب گوادالاخارا و مکزیک حضور داشتند در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. 

وی افزود: انتظار می‌رود امسال کوبا میزبان بیش از 100 غرفه از 44 کشور خارجی در این رویداد مهم ادبی باشد. ناشران کوبایی 46 عنوان کتاب از نویسندگان کاراییب و با موضوعاتي درباره فرهنگ معنوي آن منطقه به چاپ رسانده‌اند. 

نمایشگاه کتاب هاوانا امسال در برگیرنده کنفرانس‌هایی از کارائیب درباره چريك افسانه‌ای کوبايي– آرژانتینی «ارنستو چه‌گوارا» و همچنین ميزگردهايي با حضور نویسندگان جوان از شبه قاره و جزایر آن خواهد بود. 

همچنین همانند سال‌های پیش این نمایشگاه تا چهارم مارس ( چهاردهم اسفند) در ایالت‌های دیگر کوبا ادامه خواهد داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها