جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

«کریستین نوستلینگر» نویسنده مشهور اتریشی کتاب‌های کودکان و نوجوانان در گفتگویی اعلام کرد که سری داستان‌های «فرانتس» را دیگر ادامه نخواهد داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده 75 ساله روزگاری با نگارش داستان‌هایی در مورد پسرکی به نام فرانتس همراه با صدایی جیک مانند و همه دیگر ویِژگی‌های او به شهرت دست یافته بود. اما او دیگر تصور نمي‌کند که کتاب تازه‌ای را از این سری داستانی به رشته تحریر درآورد. این نویسنده در این گفتگو اظهار کرد: «از یک سو فرانتس در قلب من رشد کرده و بزرگ شده ولی از سوي ديگر من از فرانتس اشباع شده‌ام.» 

نوستلینگر با سری داستان‌های فرانتس که مشتمل بر 19 جلد است و یا با کتاب‌هایی همچون «سوسک طلایی پرواز کرد» تاثیر عمیقی بر دوران کودکی چند نسل نهاد. او جوايز مختلفي را براي کتاب‌هایش درياکه از جمله تازه ترین آن ها می توان به دریافت جایزه افتخاری بین المللی کتاب «کورنی» در مونیخ برای مجموع آثار ادبی اش اشاره کرد. 

او با نگارش بیش از 100 رمان و کتاب مصور از جمله موفق‌ترین نویسندگان آلمانی زبان عرصه ادبیات کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود که میلیون‌ها جلد از آثارش به فروش رسیده و به بیش از 20 زبان نیز ترجمه شده است. بخشی از کتاب‌های این نویسنده دستمایه اقتباس ادبی قرار گرفته است. 

انتشارات آلمانی اوئتینگر به تازگی اقدام به انتشار همه 19 داستان فرانتس در یک کتاب کرده است. این کتاب 508 صفحه‌ای برای رده سنی 8 سال به بالا است و کار تصویرگری آن را «ارهارد دیتل» انجام داده است. از جمله داستان‌های این سری می‌توان داستان‌های مدرسه ای فرانتس، داستان‌های بیماری‌های فرانتس، داستان‌های عاشقانه فرانتس، داستان‌های کریسمس فرانتس و فرانتس در سفر کلاسی را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها