دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
روایت نزدیک «عبدالله صالحي» از آستانه جنگ منتشر مي‌شود

حسين يحيوي کتاب «عبدالله صالحي» را با شرحي بر خاطرات اين سرهنگ ارتشي از درگيري‌هاي مرزي قبل از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آماده کرده است. این کتاب از سوي نشر روايت فتح در قالب مجموعه «روايت نزديك» منتشر خواهد شد.-

يحيوي در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار کرد: خاطرات «عبدالله صالحي» درگيري‌هاي مرزي بين پاسگاه‌هاي دو كشور ايران و عراق را از ارديبهشت سال 1359شرح مي‌دهد.  

وي ادامه داد: راوي، وضعيت ارتش ايران در دوران پيروزي انقلاب را در كنار روش‌ها و تاكتيك‌هاي نظامي ارتش عراق براي نفوذ به خاك ايران و نيز تلاش خود براي برگرداندن خانواده‌اش به آبادان را بازگو مي‌كند.

يحيوي ويژگي اين خاطرات را در دو بخش عنوان كرد و توضيح داد: خاص‌ترين بخش خاطرات عبدالله صالحي توضيح كامل و بيان جزييات درگيري‌های بين پاسگاه‌هاي مرزي ايران و عراق است كه كمتر كتابي به آن ها اشاره دارد و ديگري بيان خاطرات نير‌وهاي ارتشي از زمان حضور در دفاع از خرمشهر است.

وی گفت: ناشر کتاب مي‌تواند نقشه خرمشهر را به این اثر اضافه كند. زبرا عبدالله صالحي جريان درگيري‌ها را با توجه به نقشه مرزي ايران و عراق بيان مي‌كند كه به تفهيم بهتر مطالب كمك خواهد كرد.

كتاب خاطرات «عبدالله صالحي» از سوي انتشارات روايت فتح منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها