چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
نخستین مجموعه شعر سیمین رستگارپور منتشر شد

نخستین مجموعه شعر سیمین رستگارپور با عنوان «وقتی پیچک‌ها شروع شوند» از سوی نشر بوتیمار منتشر شد. اشعار این مجموعه اغلب پیرامون موضوعات اجتماعی سروده شده‌اند.-

رستگارپور درباره این مجموعه شعر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: اشعار این مجموعه اغلب طی یک سال گذشته سروده شده‌اند؛ البته تعدادی از این اشعار را نیز از میان سروده‌هایم از سال ۱۳۸۵ به بعد انتخاب کرده‌ام. 

وی ادامه داد: در انتخاب این اشعار علاوه بر تاکیدم بر انتخاب اشعاری با مضامین و موضوعات اجتماعی، بیشتر سعی کرده‌ام شعرهایی را گزینش کنم که حرفی برای گفتن داشته باشند و تنها بیان یک موضوع یا دغدغه شخصی‌ام به عنوان شاعر نباشند.

این شاعر درباره انگیزه‌اش از چاپ این مجموعه توضیح داد: هدفم از انتشار این مجموعه ارزیابی جایگاه‌ام به عنوان یک شاعر و ارایه سروده‌هایم به مخاطبان شعر امروز بود. با ارزیابی شعر‌هایم از دیدگاه مخاطبان و منتقدان می‌توانم در ادامه مسیر گام‌های جدی تری را بردارم.

دفتر شعر «وقتی پیچک‌ها شروع شوند» در برگیرنده ۷۳ قطعه شعر نو است. «سیم آخر»، «کجای جغرافیا»، «به رنگ زیتون»، «اگر بشود»، «رقم شکست»، «نقطه تلاقی»، «تب‌های تو»، «خط‌های عبور»، «جنگلی که سوخته»، «دختران جنوب» و «با عابر پیاده» عنوان برخی از قطعه شعرهای این مجموعه هستند. شاعر در سرایش اشعار و بیان مضامین اجتماعی بیشتر از عناصر طبیعت بهره گرفته است.

این شاعر درباره انتخاب عنوان کتابش گفت: واژه پیچک در بیشتر شعر‌هایم دیده می‌شود و به نوعی دلیل انتخاب این عنوان برای کتاب شعرم به خاطرات کودکی من از چگونگی رشد پیچک‌ها باز می‌گردد.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «اگر بشود»:
«که اگر بشود
برای عید سال
ماهی سرخی به تنگ آب انداخت
و همه اندوه‌ها را انداخت و رفت
و رازقی‌ها را تزئین کرد روی درهای ورودی
و نفس کشید
و نفهمید
چند پاییز گذشته است.»

سیمین رستگارپور متولد ۲۵ اردیبشهت ۱۳۴۸ در آبادان و کار‌شناس بهداشت خانواده است. او از سال ۱۳۷۶ وارد انجمن شعر آبادان شده و جزو هیات موسس این انجمن بوده است، برهمین اساس انجمن‌های شعر را بر روند فعالیت شعری‌اش موثر می‌داند و معتقد است جلسات نقد و بررسی شعر تاثیر مثبتی روی شعرهای او داشته‌اند.

وی در نظر دارد یک مجموعه شعر از سروده‌هایش را پیرامون موضوع جنگ نیز آماده انتشار کند.

مجموعه شعر «وقتی پیچک‌ها شروع شوند» در ۸۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان از سوی موسسه انتشاراتی بوتیمارمنتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها