دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۱
يادداشت‌هاي خصوصي "حسيني" بايد منتشر شود

مسئول بخش شعر دفتر شعر و موسيقي وزارت ارشاد اظهار اميدواري كرد كه يادداشت هاي خصوصي شاعر "گنجشك و جبرئيل" به چاپ برسد.

دبير اولين جشنواره شعر فجر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت:سيد حسن حسيني چند بار به من گفته بود كه مطالبي در مورد افراد مختلف و مسائل گوناگون مي‌نويسد. يكي از اين افراد هم من بودم. اين‌ها يادداشت‌هاي خصوصي حسيني هستند كه انتشارشان بسيار با ارزش خواهد بود.

قزوه كه در سال 77 رايزن فرهنگي ايران در تاجيكستان بود با اشاره به اين‌ كه يادداشت‌هاي خصوصي يك هنرمند منش و سلوك او را به بهترين شكل نمايش مي‌دهد، اضافه كرد:چاپ اين آثار حتما حواشي خاص خودش را به همراه خواهد داشت. ولي براي شناخت هر چه بهتر اين هنرمند مهم، بهتر است اين يادداشت‌ها منتشر شود. 

سيد حسن حسيني كه مجموعه شعرهاي عاشورايي "گنجشك و جبرئيل" را شفيع روز قيامت خود مي‌دانست در نهم فروردين 1383 در حالي فوت كرد كه تا يك روز قبل از مرگش در وبلاگ شخصي خود مطلب مي‌نوشت.آخرين نوشته‌هاي حسيني به شدت در حال و هواي مرگ و مرگ‌انديشي هستند.

آخرين اثر چاپ شده قزوه مجموعه‌اي از رباعيات در ارتباط با پيامبر(ص) تحت عنوان "صاحب‌دل" بوده ‌است. وي در حال حاضر مشغول تنظيم سلسله‌اي از آثار70 شاعر كهن ايراني است كه توسط معاونت فرهنگي وزارت ارشاد با همكاري خانه كتاب ايران در سال 86 به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها