پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
انتشارات حرم امام حسين(ع) در ايران شعبه داير مي‌كند

حرم امام حسين(ع) علاوه بر اداره يك مركز انتشاراتي براي نشر و توسعه مكتوبات مرتبط با واقعه عاشورا و سالار شهيدان كربلا، يك مركز تحقيقات نيز دارد. قرار است اين مركز، نخستين دفتر خارج از عراق خود را در شهرهاي قم و تهران تاسيس كند._

دكتر محمدرضا فخر روحاني، مدير همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر اظهار كرد: از آنجا كه بخشي از اقدامات اين مراكز به ترجمه كتاب‌هاي عربي به فارسي اختصاص دارد، قرار است دفتر مرتبط با ترجمه مكتوبات عربي به فارسي در مركز شهر قم تاسيس شود.

وي با بيان اين كه «پيش‌بيني مي‌شود دفتر ترجمه آثار به زبان‌هاي اروپايي نظير انگليسي و فرانسه نيز در تهران راه‌اندازي شود» گفت: پيش از اين در بازگردان مكتوبات به زبان فارسي از محققان عراقي كه تاحدي زبان فارسي را مي‌دانستند استفاده مي‌شد. بر اساس اين طرح، قرار است از اين پس از محققان و مترجمان ايراني براي بازگردان اين متون استفاده شوند.

عضو هيات علمي گروه ادبيات انگليسي دانشگاه قم يادآور شد: تعويض پرچم حرم امام حسين(ع) در آستانه ماه محرم، مراسمي سنتي است كه همراه با آيين عزاداري در كربلا صورت مي‌گيرد. قرار است غروب يكشنبه مصادف با نخستين شب ماه محرم، همزمان با تعويض اين پرچم سياه‌رنگ در كربلا، براي نخستين بار پرچم عزايي نيز با مراسم خاصي بر بام حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم به اهتزاز درآيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط