جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
معرفی جزئيات محبوب‌ترين بازی دنيا در «دايرةالمعارف فوتبال»

فوتبال، محبوب‌ترين بازي دنياست و «دايرةالمعارف فوتبال» اطلاعات جامع و كامل مسايل مختلف فوتبال، شامل قوانين، مهارت‌ها، تماشاگران و رسانه‌ها، مربيان و تاكنيك‌ها و ... را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

ايبنا نوجوان: «دايرةالمعارف فوتبال» شما را به دنياي جالب فوتبال مي‌برد و با كل فوتبال جهان از نخستين بازي تا صنعت جهاني پر سود امروزي كه ميليون‌ها انسان در همه‌ي نقاط دنيا به بازي و تماشاي آن مي‌پردازند، آشنا مي‌كند.

اين كتاب، اصول ورزش فوتبال را با نگاهي كامل به قواعد و مهارت‌هاي كليدي آن به شما ياد مي‌دهد. سپس اعمال و حركات بازيكنان افسانه‌اي فوتبال ـ از «آلن زيرس» فرانسوي گرفته تا «زيكو» برزيلي ـ را براي شما به تصوير مي‌كشد.

در اين اثر، اطلاعاتي درباره‌ي مربيان، تاكتيك‌ها و انواع آرايش‌ها در بازي منطقي در اختيار شما قرار مي‌گيرد و چگونگي كار آن‌ها در بزرگ‌ترين تيم‌هاي دنيا شرح داده مي‌شود.

در بخش «خاستگاه‌هاي فوتبال» كتاب حاضر، شما مي‌توانيد مطالبي را درباره‌ي بازي، مانند تبديل شدن به يك بازيكن حرفه‌اي، تماشاگران و رسانه‌ها و روي تاريك فوتبال مثل درگيري بين تماشاگران را مطالعه كنيد.

در بخش ديگري از كتاب با مهم‌ترين و بزرگ‌ترين رقابت‌ها، از جام جهاني گرفته تا ليگ فوتبال ژاپن، آشنا خواهيد شد. بخش پاياني كتاب هم منابع و مراجع، اطلاعاتي درباره‌ي آمار و ارقام فوتبال، واژه‌نامه‌(فرهنگ لغات فني و دشوار) و اسامي بهترين وب‌سايت‌هاي فوتبال را در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد.

در اين كتاب درباره‌ي رشد سريع فوتبال مي‌خوانيم:
«ورزش فوتبال كمي بيش از 100 سال پيش تا كنون به سرعت از يك بازي تفنني و غيرجدي يك گروه از افراد غيرحرفه‌اي، به يك ورزش بسيار مشكل، پيچيده و پول‌محور امروزي تبديل شد؛ ورزشي كه ميليون‌ها انسان آن رابازي و تماشا مي‌كنند.

رشد فوتبال با تغييرات بسياري همراه بوده است. برخي از اين تغييرات مربوط به قوانين بازي هستند، مثل پرتاب دو دستي توپ به داخل زمين(پرتاب اوت) كه در سال 1883 ميلادي وضع شد، يا ممنوع بودن قانون پاس به عقب(پاس به دروازه‌بان) كه 99 سال پس از آن سال معين شد.

ساير تغييرات مثل ورود تبليغات به عرصه‌ي فوتبال، چگونگي صعود يا سقوط يك تيم در يك ليگ، رقابت‌هايي را شكل دادند كه بازي‌ها بخشي از اين رويدادهاست.

يكي از ويژگي‌هايي كه باعث استقبال عموم مردم از اين رشته‌ي ورزشي شده، آن است كه افراد در هر سن و هر سطح از مهارت مي‌توانند فوتبال بازي كنند. از اين منظر، فوتبال ورزش ساده‌اي تلقي مي‌شود كه مي‌توان بدون استفاده از وسايل گران‌بها از آن لذت برد و تقريبا در هر محل و مكاني (از يك ساحل شني گرفته تا يك اتاق يا تالار) و با توپي كه از مچاله كردن روزنامه درست شده است، آن را بازي كرد.»


اين كتاب، دايرةالمعارفي است كه كلايو گيفورد آن را گردآوري كرده است و توسط جواد آزمون به فارسي برگردان شده است.

«دايرةالمعارف فوتبال» از سوي واحد كودك و نوجوان انتشارات محراب قلم(كتاب‌هاي مهتاب) در 144 صفحه و بهاي 12000 تومان روانه‌ي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها