شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
شعرهای اجتماعی سامان بختیاری منتشر می‌شود

دومین مجموعه شعر سامان بختیاری از سروده‌های اجتماعی‌اش با عنوان «انگشتی که تا قعر این قصه تلخ است» از سوی انتشارات داستان‌سرا در دست انتشار است. این شاعر همچنین مجموعه‌ای از شعرهای سپید کوتاهش را آماده انتشار کرده است.-

بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این مجموعه در برگیرنده حدود 30 قطعه شعر در قالب سپید و با زبانی روایی‌ است که از نیمه دوم دهه 80 به بعد سروده شده‌اند.

وی با تاکید بر جنبه روایت‌گونه این اشعار ادامه داد: این سروده‌ها بیشتر به اجتماع، دردهای اجتماعی و مسایل انسان امروز می‌پردازند. به بیان دیگر تا حدود زیادی از حریم‌های شخصی و خصوصی‌ام در شعر فاصله گرفته‌ام.

این شاعر به فضای شعرهایش در مجموعه نخست خود اشاره و تشریح کرد: در مجموعه نخستم که «زنگ آخر جهان» نام داشت و سال 1383 منتشر شد، فضاهای شعری کاملا شخصی و خصوصی بودند. همچنین از نظر تقطیع پلکانی در شعر نیز تفاوت‌هایی در این دو مجموعه دیده می‌شود.

وی توضیح داد: نگارش سطرها در شعرهای مجموعه دوم به گسترش این سطرها ختم شده است. همچنین در حال حاضر جریان غالب، ساده‌نویسی و به‌کارگیری ساختار ساده در کلیت و جملات شعر است. برهمین اساس در شعرهای این مجموعه از این دو ویژگی بهره گرفته‌ام و از تقطیع‌های پلکانی کوتاه کوتاه در شعرها خبری نیست.

بختیاری در ادامه از آماده‌سازی مجموعه شعر دیگرش خبر داد و افزود: یک مجموعه شعر از میان سروده‌های سپید کوتاهم گردآوری کرده‌ام، که به احتمال زیاد تا پیش از پایان امسال به بازار کتاب می‌آید. این مجموعه حدود 40 قطعه شعر سروده شده طی یک سال گذشته را شامل می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر به‌کارگیری از زبان طنز در سرایش این شعرها گفت: مخاطب امروز چندان حوصله خواندن شعرهای بلند را ندارد و به نوعی همه به دنبال خلاصه‌گویی و خلاصه‌نویسی هستند. برهمین اساس این شعرها همگی کوتاه و پیرامون موضوعات ساده روزمره سروده شده‌اند.

سامان بختیاری متولد 22 مرداد 1355 و فارغ‌‌التحصیل کارشناسی حسابداری است.

«انگشتی که تا قعر این قصه تلخ است» در 60 صفحه از سوی انتشارات داستان‌سرا در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط