چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
«استنلی» با چراغ جادو به كتاب‌فروشی‌ها آمد

«استنلي» در اثر سقوط يك تخته‌ي اعلانات، تخت و صاف مي‌شود. اما او از اين موضوع كه به نظر خيلي‌ها يك معضل بزرگ است، نهايت استفاده را مي‌كند و كارهايي را انجام مي‌دهد كه تا آن زمان قادر به انجامش نبود. كتاب «استنلي و چراغ جادو» به تازگي با ترجمه‌ي «پروين جلوه‌نژاد» منتشر شده است.

ايبنا نوجوان: «استنلي و چراغ جادو» و «استنلي دوباره صاف مي‌شود» دو عنوان از مجموعه‌ي «استنلي» است كه با ترجمه‌ي «پروين جلوه‌نژاد» منتشر شده‌اند.

«جف براون» نويسنده‌ي اين مجموعه، در اين كتاب‌ها زندگي استنلي را روايت مي‌كند كه بر اثر افتادن يك تخته، تخت و صاف مي‌شود و از آن پس اتفاقاتي برايش مي‌افتد.

جلوه‌نژاد كه مدتي پيش از ترجمه‌ي اين مجموعه خبر داده بود گفت: «استنلي و برادرش آرتور شخصيت‌هاي اصلي اين مجموعه‌اند كه در هر كدام از كتاب‌ها اتفاق‌هايي برايشان مي‌افتد. بيش‌تر اتفاقاتي كه در اين كتاب‌ها براي استنلي مي‌افتد حال و هوايي فانتزي دارند اما نويسنده از اين بستر براي ارايه‌ي بعضي از مفاهيم اجتماعي استفاده كرده است. مثلاً در نخستين كتاب از مجموعه، استنلي بر  اثر اتفاقي صاف مي‌شود و گرچه به همين علت دردسرهايي برايش ايجاد مي‌شود؛ اما با اين حال از اين ويژگي خود براي پيدا كردن دزدهاي آثار هنري استفاده مي‌كند يا به كمك كساني كه بر اثر زلزله زير آوار مانده‌اند مي‌رود. نويسنده به اين ترتيب قصد داشته تا حس دلسوزي، همكاري و كمك به ديگران را در مخاطب ايجاد كند.»

«استنلي صاف مي‌شود»، «استنلي و چراغ جادو»، «استنلي بادبادك مي‌شود» و «استنلي دوباره صاف مي‌شود» عناوين اين مجموعه‌اند كه پروين جلوه‌نژاد آن‌ها را ترجمه كرده است. از اين مجموعه تا كنون استنلي و چراغ جادو و استنلي دوباره صاف مي‌شود توسط «كتاب‌هاي وَنَوشِه» منتشر شده است.

جالب است بدانيد ايده‌ي نوشتن اين مجموعه زماني به ذهن «جف براون» رسيد كه پسرش به او گفت شب‌ها هنگام خواب نگران افتادن تخته‌ي بالاي سرش است. براون هم در كمال خونسردي گفت: «اگر اين اتفاق بيفتد، صبح كه از خواب بيدار مي‌شوي، مي‌بيني كه صاف و تخت شده‌اي!»
براون تا سال 2003 پنج عنوان از مجموعه‌ي استنلي را نوشته بود و در حال نگارش عنوان ديگري بود كه درگذشت اما عده‌اي از نويسندگان گروهي تشكيل دادند و داستان‌هاي استنلي را در كتاب‌هاي بعدي روايت كردند.

استنلي و مجموعه‌اش يك سايت هم دارد كه در آنجا مي‌توانيد هم با استنلي و ديگر شخصيت‌هاي مجموعه آشنا شويد و هم، بازي‌هايي را كه با محوريت استنلي توليد شده است را امتحان كنيد.

«استنلي و چراغ جادو» و «استنلي دوباره صاف مي‌شود» را كتاب‌هاي ونوشه منتشر كرده است. هر كدام از عناوين اين مجموعه 1700 تومان قيمت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها