شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
«هلال» به استقبال ماه محرم و روز عاشورا مي‌رود

معاون اجرايي نشر هلال با اشاره به رويكرد ترويج فرهنگ ديني اين مركز در توليد و انتشار آثار، از انتشار پنج اثر در حوزه فرهنگ و معارف عاشورا و ماه محرم تا 20 آبان ماه خبر داد.-

علي‌اصغر فتحي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين مركز نشر به شكل مستقل و با حمايت سازمان تبليغات اسلامي فعاليت مي‌كند، عنوان كرد: تمامي مكتوبات نشر هلال در عرصه‌هاي مذهبي و ديني منتشر مي‌شوند كه از اين ميان مي‌توان كتاب «يك ماهِ خون گرفته (5)» كه اشعار غلامرضا سازگار را ويژه ماه محرم و صفر دربر دارد، اشاره كرد كه طي سه هفته آينده منتشر خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه اين پنجمين سال است كه اين مجموعه ويژه نوحه براي مداحان منتشر مي‌شود، گفت: «فانوس‌هاي اشك (3)» كه مجموعه نوحه‌هاي عاشورايي به گزينش «حامد مراديان» را در خود جاي داده است، از ديگر آثار مكتوب ما در حوزه دين محسوب مي‌شود كه به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

فتحي كتاب «دموع و دما (3)» به معناي اشك‌ها و خون‌ها را از ديگر آثاري خواند كه اين موسسه هر سال نسخه جديدي از آن را ويژه ماه محرم براي نوحه‌خوانان عرب زبان حاشيه خليج فارس و شهرهاي عربي تهيه مي‌كند. «حيدري كشميري» سراينده اشعار مذهبي اين مجموعه عربي است.

معاون اجرايي نشر هلال، مجموعه نوحه‌هاي زبان آذري با نام «كربلا زمزمسي» سروده «مهدي حيدري» را از ديگر آثار در آستانه نشر اين مركز دانست كه تا 20 آبان ماه منتشر خواهند شد و گفت: اين مركز ماهنامه‌اي را به نام «پيام محراب» ويژه روحانيون و ائمه جماعات مساجد توليد و منتشر مي‌كند كه چهل و پنجمين شماره آن به زودي روانه بازار نشر مي‌شود. اين ماهنامه با استناد به مكتوبات و منابع ديني، احاديث و روايات ويژه هر روز را براي روحانيون بازگو مي‌كند تا از آن در منابر و سخنراني‌هاي خود استفاده كنند.

نشر هلال از سال 85 فعاليت خود را در حوزه مكتوبات مذهبي آغاز كرده است و اكنون از طريق پايگاه اطلاع‌رساني و سامانه پيام كوتاه 8920 و همچنين به شكل پيام كوتاه و تلفن گويا، متون آثار و اشعار مذهبي خود را به علاقه‌مندان ارايه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط