یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
افتتاح سامانه مركز اطلاعات و مدارك كتابخانه اميرالمومنين(ع)

سامانه جست‌وجوي مركز اطلاعات و مدارك كتابخانه تخصصي اميرالمومنين علي(ع) همزمان با روز عيد غدير در فضاي اينترنت فعال خواهد شد.

مهدي مجتهدي، معاون كتابخانه تخصصي اميرالمومنين علي(ع) مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: تاكنون نسخه قديمي و ساده مرکز اطلاعات و مدارک مورد استفاده علاقه‌مندان و محققان بوده است. البته این نسخه قدیمی اولین سامانه جست‌وجو در کشور بوده که حاوی تصویر جلد تمامي کتاب‌هاست و از سال 1382 فعال شده است. قرار است اين پايگاه با امكانات جست‌وجوي پيشرفته و افزودن برخي قابليت‌هاي مفید برای پژوهشگران در روز عيد غدير فعاليت خود را آغاز كند.

وي با بيان اين كه نسخه جديد در مقايسه با نسخه ساده قبلي، داراي سيستم جست‌وجوي هوشمند است، گفت: امكان جست‌وجو در مشخصات كتاب‌هاي كتابخانه تخصصي اميرالمومنین علی(ع)، اطلاعات پايان‌نامه‌ها و نسخه‌هاي عكسي اين كتابخانه در كنار قابليت مشاهده تصاوير كتاب‌ها، از جمله قابليت‌هاي اين پايگاه‌‌اند.

دانشجوي دكتراي تاريخ اسلام با بيان اين كه «سايت جست‌وجوي جديد با نشاني http://www.imamalislib.org/ فعاليت خود را آغاز مي‌كند» افزود: در اين بخش تمامي اطلاعات مكتوبات و پژوهش‌هاي مرتبط با نخستين پيشواي شيعيان در 110 موضوع، تقسيم‌بندي شده و قابل استفاده محققان‌ است. از جمله موضوع‌بندي‌هاي اين پايگاه مي‌توان به زندگانى امام على(علیه‌السلام)، دانشنامه‏‌ها، سیره علوى، فضايل حضرت على(علیه‌السلام) در کتب عامه(جمع‌آورى شده توسط علماى شیعه)، فضیلت صلوات در نگاه شیعه، امامت و ولایت، شهادت ثالثه، امامت در مسانید، عصمت امام و حدیث ثقلین اشاره كرد.

معاون كتابخانه تخصصي اميرالمومنين علي(ع) مشهد درباره اين مركز فرهنگي اظهار داشت: در اين كتابخانه بيش از 14 هزار جلد كتاب در شش موضوع زندگي، فضايل، فرمايشات، غدير، امامت و شيعه به 20 زبان جاي دارند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی کتابخانه به نشاني http://www.imamalislib.com/ از آخرین اخبار و فعالیت‌های این مرکز مطلع شوند.

كتابخانه تخصصي حضرت اميرالمومنين علي(ع) در شهر مشهد به نشاني خیابان آزادی، کوچه شاهین‌فر (بازارچه سراب)، مقابل مسجد فاضل، بنای حسینیه قرار دارد و علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با رایانامه imamalislib@gmail.com مکاتبه كنند يا با شماره ۲۲۵۴۱۲۳-۰۵۱۱ تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط