سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
«شعر حمایت» در تاجيكستان برندگان خود را شناخت

نخستین همایش بین‌المللی «شعر حمایت» که به ابتکار کمیته امداد امام خمینی(ره) در تاجیکستان برگزار شد، با اهداي جوايزي به برندگانش به کار خود پایان داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه «حقیقت سغد» تاجیکستان، موضوع این همایش اشعاری در حمایت از مستمندان و قشر نياز‌مند بود و در اين زمينه بیش از 100 شعر از 60 شاعر تاجیک به دبيرخانه اين همايش ارسال شده بود. 

«علی اصغر شعر دوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، در سخنرانی خویش در مراسم اختتامیه اين همايش که در شهر خجند، مرکز استان سغد تاجیکستان برگزار شد، یکی از رسالت های شعر را حمایت و پشتیبانی قشر نيازمند جامعه دانست و هدف همایش مذکور را نیز همین مهم عنوان کرد.

بر اساس نتایج نهايی اين همایش، شاعران تاجیک آذرخش (مقام اول)، ادیبه خجندی و وارسته(مقام دوم) و فردوس اعظم و مهوش(مقام سوم) را کسب کردند و به برندگان جوایزی تعلق گرفت.

شعار همایش این ابیات بود:
از تو ای افتاده دل، با جان حمایت می‌کنم
من ترا با مهربانی‌ها هدایت می‌کنم
گرچه آواز ترا بشنیده خاموشی کنند
من عیله این همه صدها شکایت می‌کنم

در اين مراسم «سید جواد رضوی» ريیس کمیته امداد امام خمینی در تاجیکستان، «موجوده بابایوا» معاون استاندار سغد، «شمس الحق آریا نفر» رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تاجیکستان، «محمدجعفر رنجبر» ريیس کتابخانه خلیل‌الله خلیلی در تاجیکستان و فرزانه گل‌رخسار، دارا نجات، عبدالنبی ستارزاده از شاعران تاجیک شرکت داشتند و در مورد اهمیت این همایش سخنرانی کردند.

گزارشکر:شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها