دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱

کشور نیوزیلند در جریان برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، به عنوان میهمان افتخاری سال آینده این نمایشگاه، به معرفی خود پرداخت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت رسمی این فستیوال، در جریان مراسم معارفه نیوزیلند که با شعار «زمانی که شما هنوز می خوابید، ما مدت زیادی بیداریم» در محل برگزاری نمایشگاه برپا شد، «لویس هولدن» معاون وزارتخانه فرهنگ نیوزیلند گفت: ما می خواهیم نشان دهیم که نیوزیلند چیزی بیشتر از ورزش راگبی و یا مناظر زیبای طبیعی را برای عرضه کردن داراست. نیوزیلند تلاش خواهد کرد تا پا جای پای کشور میهمان امسال ایسلند بگذارد. 

همچنین «تانیا هکه» مدیر پروژه نیوزیلند همزمان به حضور موثر ایسلند در فرانکفورت اشاره کرد و افزود: نمایشگاه فرانکفورت سکویی بی نظیر است که ما بر روی آن ظاهر می شویم. 

کشور نیوزیلند از سابقه ادبی کوتاهی برخوردار است. نخستین کتاب در این کشور در سال 1803 و نخستین دیوان شعر در سال 1843 منتشر شد. «کوین چپمن» از اتحادیه ناشران نیوزیلند در این مورد گفت: ما کشور جوانی هستیم و به این مساله به عنوان یک توانایی نگاه می کنیم. 

«یورگن باس» مدیر نمایشگاه فرانکفورت در این مراسم گفت :این مهمترین نقش این نمایشگاه است که چیزهای جدید را کشف و آن ها را قابل دسترسی می کند. من هیچ چیز درباره نیوزیلند نمی دانم. 

شصت و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت دیشب به کار خود خاتمه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها