سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
پنج ماجراي جديد از «مرغدانی پرماجرا» افشا شد

پنج جلد ديگر از مجموعه 10 جلدي «مرغداني پرماجرا» با همكاري دو موسسه انتشاراتي نشر «شهر قلم» و نشر «چكه» براي كودكان منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مجموعه، داستان‌هايي با درونمايه طنز دارد كه سه شخصيت اصلي با نام‌هاي حنايي، نوك‌دراز و فرفري در تمام داستان‌هاي آن نقش دارند.

نويسنده اين كتاب‌ها «كريستيان ژولي‌بوآ» در كتاب‌هاي خود، هم به علايق بچه‌ها مي‌پردازد و هم به شكلي جذاب به پرسش‌هاي كودكانه پاسخ مي‌گويد و علاوه بر اين‌ها بهانه‌اي پيدا مي‌كند تا مخاطبان را با افسانه‌ها و شخصيت‌هاي علمي و ادبي آشنا كند.

اين موضوع در ماجراي داستان، ابتكاري است كه نويسنده توانسته با استفاده از آن، در هر كتاب،‌ داستان ديگري را هم به قصه‌ اصلي‌اش اضافه كند. گاليله، لويي چهاردهم، افسانه غول شاخ‌دار، آخرين تك شاخ و شواليه‌هاي ميزگرد تعدادي از شخصيت‌هاي تاريخي و مهم هستند كه در اين مجموعه به قصه‌شان اشاره مي‌شود.

«مرغكي كه مي‌خواست دريا را ببيند»، «روزي كه قرار بود برادرم به دنيا بيايد»، «مرغ‌هايي كه طلسم شدند»، «نوك دارز عاشق مي‌شود»، «روباه‌ها با مرغ‌ها كاري ندارند»، «چه كسي جانشين موش قصه‌گو مي‌شود؟»، «اي واي خورشيد را دزديدند»، «پشم‌هاي طلايي‌ام كو؟»، «جوجه‌اي كه مي‌خواست فضانورد شود» و «گربه‌ سياه بدشانسي نمي‌آورد» عناوين كتاب‌هاي اين مجموعه‌اند.

«چه كسي جانشين موش قصه‌گو مي‌شود؟»، «روباه‌ها با مرغ‌ها كاري ندارند»، «پشم‌هاي طلايي‌ام كو؟»، «روزي كه قرار بود برادرم به دنيا بيايد» و «جوجه‌اي كه مي‌خواست فضانورد شود» عنوان پنج جلدي است كه به‌تازگي منتشر شده‌اند و ساير جلدهاي اين مجموعه سال گذشته منتشر شده بودند.

كريستيان هاينريش تصاوير كودكانه و شادي را براي اين كتاب‌ها  طراحي كرده است. اين داستان‌ها و تصاوير مناسب كودكان دبستاني است، اما به دليل ماجراهاي طنز و شخصيت‌هاي موردعلاقه‌ كودكان، براي سال‌هاي پيش از دبستان هم جذابيت دارند و مي‌توان كتاب‌ها را برايشان خواند.

اين كتاب‌ها با ترجمه‌ي سيدمحمد‌مهدي شجاعي و با خريد حق‌ انتشار كتاب از ناشر فرانسوي منتشر شده‌اند. اين مجموعه را نشر چكه و نشر شهر قلم منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها