شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
رايحه‌ی خوش كودكي و كتاب در مراكز مختلف كانون

هفدهمين جشنواره‌ي «يك هفته با كانون» با محوريت معرفي كتاب و تشويق كودكان و نوجوانان به مطالعه، هم‌زمان با روز جهاني كودك كار خود را آغاز كرد. اين برنامه از 16 تا 20 مهرماه، در 31 استان كشور برگزار مي‌شود.

ايبنا نوجوان: ويژه‌برنامه‌هاي جشنواره‌ي «يك هفته با كانون» هم‌چون كارگاه‌هاي ادبی، قصه‌گویی، شعر و قصه، معرفي كتاب، نمایش خلاق، انیمیشن و تئاتر عروسکی از امروز (16 مهر)‌ به مدت يك هفته، در كتاب‌خانه‌ها و مراكز فرهنگي - هنري كانون در سراسر كشور اجرا مي‌شود. ريز برنامه‌هايي كه تاكنون به دست ما رسيده به قرار زير است:

استان خراسان رضوي
ويژه‌‌برنامه‌هاي روز جهاني كودك صبح شنبه 16 مهر در سالن شهيد اصغرزاده واقع در مجتمع فرهنگي امام رضا(ع)، با حضور مسوولان سازمان‌هاي مختلف استاني، كارشناسان، مربيان فرهنگي - هنري استان و تعداد زيادي از دانش‌آموزان آغاز شد.

در حاشيه‌ي جشن روز جهاني كودك، نمايشگاهي از توانمندي‌ها و دستاوردهاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان، در فرهنگ‌سراي كودك و آينده برپاست. كودكان و نوجوانان مي‌توانند از ساعت 8 تا 17 از اين نمايشگاه ديدن كنند.

اين نمايشگاه در چهار سالن به فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري، ادبي، نمايش خلاق و فروش محصولات فرهنگي اختصاص يافته است. كودكان و نوجوانان، علاوه بر آشنا شدن با فضاي كتاب‌خانه‌هاي فرهنگي ـ هنري مراكز كانون، در كارگاه‌هاي شاد و جذاب هم‌چون قصه‌گويي، كتاب‌سازي و كارگاه‌هاي ادبي‌ مانند طرح‌هاي ادبي، شعر، داستان‌نويسي و مسابقه‌ي ادبي شركت مي‌كنند.

استان يزد
یک هفته با کانون با گرایش فعالیت سرود و موسیقی در استان یزد برگزار می‌شود. قالب نمایشگاه به صورت معرفی شخصیت، معرفی ساز و معرفی کتاب در حوزه‌ي سرود و موسیقی است که در محل كانون استان يزد برگزار مي‌شود. 
 
كتاب‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان یزد نیز هم‌زمان با اجراي برنامه‌هایي مانند قصه‌گويي، معرفي كتاب و برپايي كارگاه‌هاي ادبي و هنري، جشن هفته‌ي کودک را آغاز كرده‌اند. 

استان اصفهان
هفدهمین دوره‌ي جشنواره و نمایشگاه یک هفته با کانون از 16 تا 21 مهرماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پل فلزی آغاز شد. جشن متمركز كتاب‌خانه‌ها و مراكز كانون نيز در مجتمع كانون واقع در پل فلزي از ساعت 15 تا 17 برپا مي‌شود.

هر روز از مراسم یک هفته با کانون در استان اصفهان به یک نام معرفی شده است. به عنوان مثال، 17 مهرماه روز کودک، قرآن و اهل بیت(ع) و 21 مهر ماه به‌نام روز کودک، مربی و کانون نام‌گذاري شده است.

جشنواره و نمایشگاه یک هفته با کانون از 16 تا 22 مهر ماه از ساعت 30/8 تا 17 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان مي‌توانند از برنامه‌های متنوع آن استفاده كنند.

استان البرز
كانون استان البرز، به مناسبت روز جهاني كودك برنامه‌هايي در سه حوزه‌ي فرهنگی، هنری و ادبی برگزار مي‌كند. بزرگ‌ترین جشن روز جهانی کودک در اين استان از امروز شنبه 16 مهر ماه آغاز شده است. اين جشنواره را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری معاونت فرهنگی ـ اجتماعي شهرداری، رادیو البرز و اداره‌ي کل بهزیستی برپا مي‌كند.

استان آذربايجان‌شرقي
نمایشگاه سراسری یک هفته با کانون صبح روز 16 مهر گشايش يافت. معرفي توانمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی و ثبت‌نام رایگان از دانش‌آموزان برای عضویت در مراکز کانون، از جمله‌ي برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

استان چهارمحال و بختياري
به ‌مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی کودک، بيش از 40 برنامه‌ي گوناگون در استان اجرا می‎‏شود. معرفی کتاب و ایستگاه کتاب‌خوانی از جمله‌ي برنامه‌هاي اين جشنواره است. عرضه‌ي کتاب و سرگرمی‌هاي کودکان نيز در حاشيه‌ي اين نمايشگاه صورت مي‌گيرد.

روزهاي «یک هفته با کانون» در استان چهارمحال و بختياري به نام‌هاي مختلفي نام‌گذاري شده است. روز «کودک، کانون و مسؤولان»، روز «کودک، کانون، مدیران مدارس و مربیان پرورشی»، روز «کودک، کانون و مسؤولان کانون»، روز «کودک، کانون و دانشجو»، روز «کودک، کانون، فرهنگیان و خانواده‌ها» و روز «کودک، کانون و حوزه‌های دینی و روحانیت» عنوان‌هاي روزهاي اين هفته را تشكيل مي‌دهند.

این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت 8 تا 14 پذیرای دانش‌آموزان و اعضای کانون است و ساير علاقه‌مندان مي‌توانند از ساعت 16 تا 19 هر روز از این نمایشگاه دیدن كنند.

جشنواره‌ي «يك هفته با كانون» هم‌زمان در 18 مرکز ثابت و 2 کتاب‌خانه‌ي سیار روستایی و پستی کانون نیز به ‌مدت یک هفته اجرا خواهد شد.

استان كرمان
جشنواره‌ي یک هفته با کانون هم‌زمان با روز جهانی کودک در بوستان  شوراي شهر كرمان آغاز شد. اين جشنواره تا 21 مهرماه ادامه دارد و 15 فعالیت کانون در قالب نمایشگاه و کارگاه برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد. برنامه‌هایی همچون معرفي كتاب، کارگاه‌های ادبی، بازی و سرگرمی و ... در اين جشنواره اجرا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها