شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۷
برگزيدگان اولين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گيلان معرفي شدند

آرش پورعلي‌زاده، سيدعلي شفيعي، سميه ربيعي و كتايون يحيي‌زاده به عنوان نفرات برگزيده اولين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گيلان معرفي شدند.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبري شانزدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس، اولين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گيلان در سه بخش «شعر دفاع مقدس»، «شعر با موضوع مقاومت مردم فلسطين و لبنان» و «شعر حماسي با روح عاشورايي» برگزار شد. 

داوري آثار رسيده به اين جشنواره را كريم رجب‌زاده، عباس مهري آتيه، فرامرز محمدي‌پور، جمشيد عباسي و اسماعيل محمدپور برعهده داشتند. 

در اين جشنواره كه دبيري علمي آن را دكتر غلامرضا رحمدل بر عهده داشت، در بخش اشعار با موضوع "دفاع مقدس" آرش پورعلي‌زاده رتبه اول، سيدعلي شفيعي رتبه دوم و سميه ربيعي رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. 

هيات داوران در بخش اشعار با موضوع "مقاومت مردم فلسطين و لبنان" از هيچ شخصي به عنوان برگزيده رتبه‌هاي اول و سوم نام نبردند، اما كتايون يحيي‌زاده در اين بخش حايز رتبه دوم شد. 

همچنين در بخش "اشعار حماسي با روح عاشورايي" از هيچ شخصي به عنوان برگزيدگان رتبه‌هاي اول تا سوم نام برده نشد.

شانزدهمين دوره از كنگره سراسري شعر دفاع مقدس در مرحله اول به صورت جشنواره‌اي استاني و در نهايت با حضور برگزيدگان هر استان، به صورت كشوري برگزار مي‌شود. 

معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس براي ايجاد تحرك، نشاط و پويايي در ميان شاعران دفاع مقدس استان‌ها، تصميم به برگزاري نخستين مرحله از اين كنگره در استان‌ها گرفت. 

از ديگر اهداف مطرح شده در برگزاري اين جشنواره مي‌توان به «ايجاد شخصيت مستقل و واگذاري اختيارات اجرايي و علمي به شاعران و پيشكسوتان استان‌ها»، «تجليل از پيشكسوتان شعر استان‌ها» و «ايجاد امكاني بهتر و بيشتر براي شاعران جوان و نوجوان استان‌ها براي حضور در مجامع علمي» اشاره كرد. 

با اين وجود، معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، از آنجا كه برخي استان‌ها امكانات لازم را براي برگزاري اين جشنواره در اختيار ندارند، فراخواني سراسري را چون سال‌هاي گذشته، براي حضور شاعران در اين كنگره اعلام كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط