یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
جزئیات برنامه‌های همایش «شاعران ایران و جهان» تشریح شد

جزئیات برنامه‌های دومین همایش «شاعران ایران و جهان» تشریح شد. برنامه‌های این همایش از 16 تا 20 مهر در تهران و شیراز برگزار می‌شود و بازدیدهای فرهنگی، شعرخوانی و نشست‌های تخصصی در حوزه شعر را شامل می‌شود. نشست«بررسی زمینه‌های تعامل شعر فارسی با سایر زبان‌ها» و بازديد از تخت جمشيد از جمله برنامه‌هاي تدارك ديده شده است. -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شاعران خارجی شرکت کننده در این برنامه جمعه 15 مهر، به ایران می‌آيند. نخستین برنامه شنبه (16 مهر) از ساعت 9 تا 12 به بازدید از موزه فرش تهران اختصاص دارد.

مراسم افتتاحیه نیز عصر شنبه از ساعت 15 تا 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود. از ساعت 20 و 30 تا 23 و 30 نیز برنامه شام و مراسم «شب قاره‌ها» در رستوران کوهسار دربند برپا خواهد شد.

در دومین روز همایش (17 مهر) شاعران از ساعت 10 تا 12 برای شرکت در جلسه شعرخوانی دانشگاه علامه‌طباطبایی حضور می‌یابند. عصر یک‌شنبه نیز نشست تخصصی «بررسی زمینه‌های تعامل شعر فارسی با سایر زبان‌ها» و شعرخوانی در دانشگاه تربیت مدرس، تالار اجتماعات حوزه هنری و خانه هنرمندان از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.

دوشنبه (18 مهر) مراسم شعرخوانی در دو بخش و از ساعت 10 تا 12 در دانشگاه الزهرا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب برپا می‌شود. همچنین این برنامه در عصر دوشنبه از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسرای ملل و دفتر شعر جوان ادامه دارد.

شب دوشنبه (19 مهر) از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه ضیافت شام با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌‌شود.

شاعران شرکت‌کننده در این همایش ساعت 10 و 30 دقیقه سه‌شنبه (19 مهر) به شیراز سفر می‌کنند. مراسم شعرخوانی از ساعت 16 تا 17 در آرامگاه خواجو و شرکت در مراسم بزرگداشت حافظ از ساعت 19 تا 22 در حافظیه، برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سومین روز همایش است.

شاعران ایرانی و خارجی دومین همایش «شاعران ایران و جهان» صبح چهارشنبه (20 مهر) از ساعت 9 تا 12 از مجموعه تاریخی زندیه و بازار شیراز بازدید می‌کنند. عصر همان روز نیز برنامه شعرخوانی از ساعت 16 تا 18 در دانشگاه شیراز برپاست.

بازدید از تخت‌جمشید و اماکن تاریخی شهر شیراز برنامه‌ای‌ست که برای پنج‌شنبه (21 مهر) از ساعت 8 تا 13 در نظر گرفته شده است. ساعت بازگشت این شاعران به تهران نیز 16 و 45 دقیقه همین روز خواهد بود.

جمعه (22 مهر) شاعران خارجی حاضر در همایش، تهران را ترک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط