جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
زندانی آمریکایی از خواندن کتاب برنده پولیتزر منع شد

یک زندانی با توجه به قانون حقوق مدنی از خواندن تاریخ سیاهان آمریکایی در زندان آلاباما منع شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، یک زندانی در زندان آلابامای آمریکا، در شکایتی ادعا کرده زندانبان، او را از خواندن کتابی درباره تاریخ نژادی آمریکا که برنده جایزه پولیتزر در زمینه تاریخ شده، بازداشته و به این وسیله حقوق مدنی او را زیر سوال برده است. 

در زندان به این زندانی گفته شده که برمبنای قانون حقوق مدنی آلاباما این زندانی را از خواندن کتاب داگلاس بلک مون با عنوان «بردگی با یک نام دیگر؛ بردگی دوباره آمریکایی های سیاه از جنگ داخلی تا جنگ جهانی دوم» باز داشته اند. 

مقامات زندان می گویند از آنجا که مارک ملوین از 14 سالگی به دلیل کمک به برادر بزرگ ترش در قتل دو نفربه حبس ابد محکوم شده و خواندن این کتاب ممکن است منجر به تحریک خشونت در او شود؛ از خواندن آن منع شد. 

در این کتاب مطرح شده که در دوره مورد نظرکتاب، یعنی از جنگ داخلی تا جنگ جهانی دوم، ده ها هزار نفر که به عنوان برده آزاد شده بودند، به عنوان کارگران اجباری به بردگی جدید کشیده شدند. وکیل نویسنده کتاب با بیان این مساله گفت اما این کتاب هیچ تاکیدی بر خشونت یا تلاشی برای حمایت از ایدئولوژی خشونت آمیز در حمایت از این بردگان نیست بلکه بیان واقعیتی تاریخی است که در جنوب آمریکا رخ داده است. 

بلک مون نویسنده کتاب که خبرنگار وال استریت ژورنال است این فکر که کتاب او بتواند تمایل به خشونت را در کسی ایجاد کند پوچ و بی معنی خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها