جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
«دست مرموز» طاهره ايبد در كانون

«طاهره ايبد» از ادامه‌ي همكاري‌اش با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در طرح «رمان نوجوان امروز» خبر داد. «دست مرموز» عنوان موقت رماني است كه ايبد در قالب اين طرح خواهد نوشت.

ايبنا نوجوان: «طاهره اِيبُد» كه پيش از اين رمان «پريانه‌هاي ليا سنت‌ ماري» را در قالب طرح رمان نوجوان امروز به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سپرده بود، از ادامه‌ي همكاري خود با اين مجموعه خبر داد و گفت: «به‌تازگي قرارداد رماني را با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بسته‌ام كه نام موقت آن «دست مرموز» است كه البته قطعاً نام آن تغيير پيدا مي‌كند.»

اين نويسنده درباره‌ي موضوع و حال و هواي «دست مرموز» هم گفت: «برخلاف «پريانه‌هاي ليا سنت‌ماري» كه موضوعي فانتزي داشت، «دست مرموز» فضاي واقع‌گرايانه دارد و شخصيت اصلي آن يك دختر نوجوان است.»

نويسنده‌ي «عطش و آتش» درباره‌ي نگارش اين رمان هم گفت: «گرچه طرح كلي رمان مشخص شده، اما پيش از نگارش آن بايد مطالعاتي را در كانون‌هاي اصلاح و تربيت انجام دهم. البته پيش از اين به اين كانون‌ها رفته‌ام اما بايد يك بار ديگر و با نگاه ديگري با بچه‌هاي آن‌جا مخصوصاً دخترها صحبت كنم. هم‌چنين به يك سلسله اطلاعات پزشكي نياز دارم كه بعد از تكميل شدن آن‌ها، نوشتن رمان را آغاز مي‌كنم.»

خانم نويسنده، از مدتي پيش مشغول نوشتن داستان‌هاي طنزآميز در مجله‌هاي «رشد نوآموز» و «سروش كودكان» است كه قرار است پس از انتشار در اين مجله‌ها، به صورت كتاب هم منتشر شوند.
«ماجراهاي بيز بيز پشه» از مهرماه امسال در نشريه‌ي رشد نوآموز منتشر مي‌شود و «تپه چپه» هم كه درباره‌ي شخصيتي است كه همه‌ي كارهايش وارونه است در مجله‌ي «سروش كودكان» منتشر مي‌شود.

پس از تمام شدن انتشار قصه‌هاي «بيز بيز پشه» و «تپه چپه» در نشريات، ايبد آن‌ها را به صورت كتاب منتشر مي‌كند.

آخرين اثر منتشر شده از اين نويسنده «خانه‌ي پغور قاطي» نام دارد كه چند روز پيش انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آن را منتشر كرد. ايبد در اين‌باره هم گفت: «اين كتاب، مجموعه داستان طنز پيوسته با يك شخصيت محوري است كه آخرين داستان، داستان‌هاي ديگر را به هم پيوند مي‌دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها