چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
بررسي «رویکرد استاد مطهری به علم و دین» در يك كتاب

کتاب «رویکرد استاد مطهری به علم و دین» نوشته حجت‏الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، ريیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مدیر گروه کلام دانشگاه معارف اسلامی قم، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، نویسنده در این کتاب به واکاوی دیدگاه استاد شهید مطهری درباره علم و دین می‌پردازد. وي ابتدا به تعریف دین، منشأ دین، اهداف و رسالت آن مي‌پردازد و سپس تعریف علم و قلمرو آن را بیان می‌كند. 

تدوين رهیافت اصلی استاد شهید مطهری درباره علم و دین و نحوه تناسبات این دو، از ديگر موضوعات اين نوشتارند. در پایان اين كتاب نیز مساله علم دینی و عقل و دین از نظر شهید مطهری بررسی شده است.

همچنان كه در معرفي اين كتاب آمده است؛ «رابطه علم و دین، از مباحث مهم حوزه فلسفه دین و احکام جدید است و استاد مطهری به عنوان یکی از بارزترین شخصیت‏های کلامی دوران معاصر، در آثار مختلف خود به این موضوع توجه ویژه‏ای داشت. استاد، علم و دین را مکمل یکدیگر می‌دانست و هر دو را در پاسخگویی به نیازهای بشري لازم و ضروری بر مي‌شمرد.» 

مطالب این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. دو فصل نخست به چیستی دین و علم و فصل سوم و چهارم به رابطه علم و دین، عقل و دین اختصاص دارند. 

نخستين چاپ كتاب «رویکرد استاد مطهری به علم و دین» از سوي دفتر نشر معارف با شمارگان 2000 نسخه، 104 صفحه و بهاي 13000 ريال در بهار 1390 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط