سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۹
بانك جامع اطلاعاتي طنزپردازان ايران مراحل پاياني تدوين را مي‌گذراند

ابوالفضل زرويي نصرآباد، مدير دفتر طنز كانون ادبيات ايران، از مراحل پاياني تدوين بانك جامع اطلاعاتي طنزپردازان ايران از آغاز تا امروز، در دفتر مذكور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي كانون ادبيات ايران، اين طنزپرداز با تأكيد بر لزوم تدوين بانك اطلاعاتي طنزپردازان يادآور شد: متأسفانه به رغم وجود نهادهاي متعددي كه متصدي ثبت و اجراي فعاليت‌هاي طنز هستند، هنوز مرجع و منبع قابل اعتنا و اعتمادي براي شناخت طنزپردازان ايران فراهم نيامده است. 

به گفته نويسنده «تذكره المقامات»، بانك جامع اطلاعاتي طنزپردازان ايران در بردارنده اطلاعات اوليه و مهم و نمونه‌هايي از آثار طنزآوران ايران، از آغاز تا امروز است. 

زرويي نصرآباد در بخش ديگري از سخنان خود، به برگزاري كارگاه‌هاي بازخواني و نقد آثار طنزپردازان در دفتر طنز كانون ادبيات ايران اشاره كرد و افزود: با توجه به اين كه طنز امروز ايران مبتني بر منابع كهن ادبيات پارسي است، اين دفتر قصد دارد براي آشنايي بيشتر علاقمندان و طنزپردازان جوان، دوره‌هاي بازخواني و تحليل متون كهن طنز را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهد. 

وي همچنين با اشاره به لزوم انجام ندادن كارهاي موازي با نهادهاي مرتبط ديگر در اين حوزه، تأكيد كرد: دفتر طنز كانون ادبيات ايران علاوه بر پرهيز از دامن زدن به حركت‌هاي موازي با فعاليت‌هاي ديگر مراكز طنز، مصمم است كه بيشترين تلاش خود را به آموزش، پژوهش و برگزاري همايش‌هاي صرفاً ادبي معطوف كند. 

اين مدرس دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه فعاليت‌هاي كانون تنها بر ادبيات ايران متمركز است، طبيعتا فعاليت‌هاي دفتر طنز نيز به طور كامل به حوزه طنز مكتوب - در دو بخش نظم و نثر - اختصاص خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط