یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
تقدير از استادان نسخه‌پژوهي در آئين بزرگداشت حاميان نسخ خطي

دبير علمي يازدهمين آئين بزرگداشت حاميان نسخ خطي گفت: چهار تن از نسخه‌پژوهان در يازدهمين آئين بزرگداشت حاميان نسخ خطي تقدير مي‌شوند. کاظم مدير شانه‌چي، فاضل مطلق‌يزدي، مهدي ولايي و عبدالله نوراني نسخه‌پژوهاني به‌شمار مي‌آيند كه از آنها در اين مراسم سپاسگذاري مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، حبيب‌الله عظيمي، معاون کتابخانه ملي با بيان اينکه فراخوان براي شرکت نسخه‌پژوهان و فهرست‌نگاران نسخ خطي در اين همايش اعلام شده است، گفت: اين همايش در سه حوزه اصلي نسخه‌شناسي ، فهرست‌نگاري نسخه‌هاي خطي ، تصحيح و تحقيق متون خطي و همچنين بخش مقالات، پايان‌نامه‌ها و طرح‌هاي پژوهشي برگزار خواهد شد.

وي افزود: کاظم مدير شانه‌چي، استاد فقيد رشته فهرست‌نگاري دانشگاه فردوسي مشهد، فاضل مطلق يزدي، استاد فقيد رشته فهرست‌نگاري دانشگاه فردوسي مشهد، مهدي ولايي، استاد فقيد حوزه تصحيح نسخ خطي و متون و عبدالله نوراني استاد رشته نسخه‌شناسي اسامي نسخه‌پژوهاني است كه در آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي از آنها تقدير خواهد شد.

وي از برگزاري يازدهمين دوره اين آئين به صورت غيرمتمرکز و در شهري خارج از تهران خبر داد و دليل اين تمرکززدايي را ايجاد نوآوري و مشارکت دادن فعالان حوزه نسخ خطي استان‌هاي مختلف کشور، عنوان کرد و گفت: در همين راستا امسال تصميم گرفته شد که از استادان نسخه‌شناس خطه خراسان تقدير شود و در سال‌هاي بعد نيز، اين آئين در يکي ديگر از استان‌ها که فعالان حوزه نسخ خطي در آن مشغول اين کار مهم هستند، برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در دوره‌هاي قبلي آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي از چهره‌هايي مانند عبدالله انوار، اکبر مهدوي، سيداحمد حسيني اشکوري، عبدالحسين حائري، احمد منزوي، محمدتقي دانش ‌پژوه، اصغر مهدوي و ميرجلال‌الدين محدث ارموي تجليل شده بود.

معاون کتابخانه ملي همچنين گفت: در جلساتي که در معيت دكتر صلاحي رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با مسوولان آستان قدس رضوي، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي و استاندار خراسان رضوي داشتيم، معين شد که آئين بزرگداشت حاميان نسخ خطي روز 29 آبان در کتابخانه آستان قدس رضوي در مشهد برگزار شود.

عظيمي همچنين با اشاره به فاصله کم باقي‌مانده تا برگزاري اين همايش افزود: با توجه به اينکه مراکزي که آثار نسخه‌شناسي دارند، مشخص و محدودند، خود به خود آثارشان را به دبيرخانه همايش خواهند فرستاد؛ حتي اگر اين فراخوان اعلام نمي‌شد و ما همچنين بلافاصله پس از دريافت آثار، از تعدادي از استادان حوزه‌هاي مرتبط خواهيم خواست که کار داوري را به صورت متمرکز آغاز کنند و انشاءالله زمان محدود، مشکلي براي همايش ايجاد نخواهد کرد.

به گفته دبير علمي يازدهمين آئين بزرگداشت حاميان نسخ خطي، امسال هم همانند دوره قبل از 30 تن از فعالان اين حوزه با اهداي جوايز نفيسي تقدير خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها