شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
شعرهای عاطفی و اجتماعی عبدالملکیان منتشر می‌شود

محمدرضا عبدالملکیان، شاعر و مدیرعامل دفتر شعر جوان، مجموعه‌ای از سروده‌های اجتماعی و عاطفی‌ تازه‌اش را در دفتری به نام «دنیا به کبوترانش پشت کرده است» در دست انتشار دارد.-

عبدالملکیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: طی چند سال اخیر، سه مجموعه شعر از من منتشر شده است که اشعار هر یک پیرامون موضوع یا مضمونی ویژه سروده شده‌اند.

وی افزود: جدیدترین نمونه این اشعار با عنوان «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» از سوي نشر دارینوش در نمایشگاه کتاب امسال ارایه شد. این مجموعه ۱۰۰ قطعه شعر کوتاه را پیرامون مضمون و موضوع «کوچه» شامل می‌شد. در این اشعار از منظرهای گوناگونی همچون دیدگاه عاطفی یا اجتماعی به واژه «کوچه» نگاه کرده‌ام.

این شاعر به انتشار دو دفتر شعر دیگر با همین ساختار اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌تر نیز دو مجموعه با عنوان‌های «حالا که آمده‌ای» و «حالا که رفته‌ای» از من منتشر شده است. اشعار این دو دفتر همگی با عبارت‌های «حالا که آمده‌ای» و «حالا که رفته‌ای» آغاز می‌شوند.

وی افزود: در کنار سروده‌هایی از این دست اشعار متنوع دیگری نیز طی این سال‌ها داشته‌ام که باید به‌طور مستقل گردآوری و منتشر می‌شدند.

عبدالملکیان درباره این اشعار توضیح داد: اشعاری که برای مجموعه «دنیا به کبوترانش پشت کرده است» گردآوری کرده‌ام، اغلب سروده‌های سپید و نیمایی مرا پیرامون مضامین مختلف عاطفی و اجتماعی شامل می‌شوند که طی پنج سال اخیر سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: در حقیقت اشعار این مجموعه درباره مضامین و موضوعات عمومی‌تر سروده شده‌اند و به نوعی ادامه دفتر شعر «ساده با تو حرف می‌زنم» به حساب می‌آیند.

این شاعر در پایان گفت: همچنین پیش‌تر گزیده‌ای از اشعار من با عنوان «گزینه اشعار محمدرضا عبدالملکیان» از سوي انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. به زودی چاپ چهارم این مجموعه  منتشر و راهی بازار کتاب می‌شود.

محمدرضا عبدالملکیان متولد سال 1331 است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «مه در مه» در سال 1354 منتشر شد. از دیگر آثار این شاعر می‌توان مجموعه‌های «ریشه در ابر»، «رد پای روشن باران»، «آوازهای اهل آبادی»، «ساده با تو حرف می‌زنم»، «گزیده اشعار»، «حالا که آمده‌ای»، «پل خواب» (منظومه بلند/ سفرنامه یوش) و «حالا که رفته‌ای» را نام برد.

این شاعر مجموعه «دنیا به کبوترانش پشت کرده است» را به نشر مروارید سپرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط