شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
«زنگ سلامتي» كتابي براي کشف استعداد‌هاي قهرماني

مدرس دانشكده تربيت‌ بدني و علوم ورزشي دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، تازه‌ترين اثر منتشر شده‌اش با عنوان «زنگ سلامتي» را گامي براي فراگير کردن ورزش در مدارس و در ميان کودکان قلمداد کرد و اين امر را زمينه‌ساز تقويت ورزش قهرماني دانست.-

فاطمه جعفري سياوشاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيان كرد:‌ «زنگ سلامتي» را در بيست‌ و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مشاهده كردم و با توجه به كاربردي بودن آن و همچنين جاي خالي كتاب‌هاي موثر براي ورزش كودكان در لابه‌لاي كتاب‌هاي ورزشي، آن را خريداري كردم و ترجمه آن را در کمتر از يک سال به پايان رساندم.

وي با اشاره به اين كه اين اثر سال 2010 در بازار جهاني كتاب عرضه شده است، افزود: اين کتاب داراي چهار بخش و دربردارنده انواع فعاليت‌هاي موثر در آموزش كودكان است كه خلاقيت، ذهن، روان و حل مسايل به صورت گروهي را از طريق ورزش به كودكان مي‌آموزد.

جعفري سياوشاني با اشاره به اين كه تهيه و توزيع كتاب‌هايي مانند اين اثر بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و همچنين براي فراگير شدن مطالعه غيردرسي در مدارس، خانواده و معلمان نقش اساسي را ايفا مي‌كنند، خانواده‌ها و حتي مهد‌هاي كودك و دبستان‌ها را زمينه‌ساز گسترش فرهنگ مطالعه ورزشي را دانست و افزود: ورزش مقوله‌اي زودبازده نيست و براي عمومي شدن به زمان نياز دارد. همچنين براي اين كه بتوانيم جامعه‌اي سلامت و جوانان ورزشكار داشته باشيم، بايد آگاهي خانواده‌ها و همچنين معلمان سطوح پايه را با انتشار هرچه بيش‌تر كتاب‌هاي ورزشي ويژه كودكان افزايش دهيم.

وي با اشاره به اين كه كتاب «زنگ سلامتي» را به چند تن از معلمان مدارس ارايه كرده و آن‌ها پس از به‌كارگيري بازي‌ها و فعاليت‌هاي ساده آن، از پيشرفت دانش‌آموزان و همچنين صمينانه‌تر شدن ارتباط آن‌ها سخن گفته‌اند، اظهار كرد: استعداديابي ركن اصلي پرورش قهرمانان ملي است كه بايد از سنين پايه آغاز شود. البته انجام اين كار به معلمان آموزش‌ديده نياز دارد و راه اصلي آن بهره‌گيري از كتاب‌هايي نظير اين اثر است تا بتوان كودكان علاقه‌مند به ورزش‌هاي مختلف را شناسايي و براي پيشرفت به مراكز ورزشي معرفي كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط