شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
تبيين دكترين عدالت اقتصادي ايران در سال جهاد اقتصادي

«رشد، پيشرفت و توسعه اقتصادي؛ ضرورتي اجتناب‌ناپذير» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات سفير اردهال راهي بازار نشر شده است. اين اثر با هدف تبيين دكترين عدالت اقتصادي ايران در سال جهاد اقتصادي منتشر شد.

اسدالله افشار، مولف كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: با توجه به اينكه سال جاري توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي با عنوان «سال جهاد اقتصادي» نام‌گذاري شده است، اين نام‌گذاري سلسله انتظارات و مسووليت‌هايي را براي نخبگان جامعه به همراه دارد تا براي رفع معضلات و مشكلات موجود در اين حوزه، تمهيداتي را بيانديشند و راه حل ارايه دهند. بنابراين لازم بود مفهوم «جهاد اقتصادي» براي آنان تبيين شود، از اين رو كتاب «رشد، پيشرفت و توسعه اقتصادي؛ ضرورتي اجتناب‌ناپذير» را با اين هدف به نگارش درآوردم.

وي ادامه داد: اين نام‌گذاري‌ها حركتي ابتكاري‌اند كه باعث ايجاد انگيزه و تحرك مسوولان براي انجام تحقيق، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري براي حل مشكلات جامعه مي‌شود تا ايران بتواند به چشم‌انداز پيش‌بيني شده يعني تمدن بزرگ اسلامي برسد.

مولف كتاب «رشد، پيشرفت و توسعه اقتصادي؛ ضرورتي اجتناب‌ناپذير» افزود: رشد اقتصادي از جمله اهداف جامعه اسلامي محسوب مي‌شود كه در برنامه پنج ساله توسعه پيش‌بيني شده است. در اين برنامه دست كم رشد اقتصادي، حدود هشت درصد در نظر گرفته شده است و بهره‌وري در اين رشد نقش به‌سزايي را ايفا مي‌كند. البته براي رشد اقتصادي جامعه بايد اقدامات ديگري مانند كاهش ميزان بيكاري، اشتغال‌زايي، افزايش سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي و توانمندسازي اين بخش با ايجاد تعاوني‌ها، حمايت از شكوفايي و توليد كار و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي صرفه‌جويي در مواد اساسي به ويژه آب مصرفي در بخش كشاورزي و مشاركت مستقيم مردم در حوزه اقتصاد جامعه صورت بگيرد.

وي تصريح كرد: در توسعه اقتصادي كشور، رسانه‌ها به ويژه راديو و تلويزيون نقش مهمي ايفا مي‌كنند. رسانه‌ها بايد مردم را با ضرورت توسعه اقتصادي آشنا كنند و اطلاعات اقتصادي آنها را با توليد فيلم، مستند، همايش‌ها و ...افزايش دهند.

اين پژوهشگر در پايان گفت: جهاد اقتصادي يكي از چالش‌هاي جدي دنيا به شمار مي‌آيد و در تمام دنيا درگيري‌ها، فتنه‌ها و تجاوز به حقوق ملت‌ها ريشه در مشكلات اقتصادي جامعه دارد، بنابراين لازم است تا عموم مردم به ويژه مسوولان و نخبگان جامعه براي رفع اين مشكلات و از ميان برداشتن بحران اقتصادي جامعه با مفهوم جهاد اقتصادي آشنا شوند. كتاب «رشد، پيشرفت و توسعه اقتصادي؛ ضرورتي اجتناب‌ناپذير» ضمن تبيين مفهوم و اهداف جهاد اقتصادي، راهكارهاي عملي شدن جهاد اقتصادي را بيان مي‌كند.

چاپ نخست كتاب «رشد، پيشرفت و توسعه اقتصادي؛ ضرورتي اجتناب‌ناپذير» اثر اسدالله افشار با شمارگان 2200 نسخه، 236 صفحه و بهاي 45 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات سفير اردهال منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط