دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
جوایز طراحی کتاب نیوزیلند برندگانش را شناخت

جايزه «پانز» تنها جایز طراحی کتاب نیوزیلند دیشب برندگانش را در بخش های مختلف برگزید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک سلرز، واسانتا اونکا برای طراحی کتاب «تپه و گودال» برنده جایزه بهترین کتاب «پانز» شد. 

گروه داوری در قدردانی از این کتاب آن را «کتاب کاملی که با ورق زدن هر برگ آن جذاب تر می شود» توصیف کرد. این نخستین باری ست که این جایزه به یک کتاب کودک اهدا می شود. 

واسانتی اونکا طراحی و تصویرپردازی این کتاب را انجام داده و کتاب توسط کیل میوبورن نوشته شده است. این کتاب جایزه جرارد راید را که به بهترین کتاب اهدا می شود نیز از آن خود کرد. و در کنار آن جایزه اسکولاستیک را نیز برای بهترین کتاب کودک به خود اختصاص داده است. 

گرگ سیمپسون برای طراحی جلد کتاب «زندگی های شاعران» و «جودی ویک ساتید» نیز برای «اسکول جورنال » بخش 3 از دیگر چهره هایی بودند که از آنها تقدیر شد. 

جایزه «آوا پرس» برای طراح جوان سال نیز به پییتا برنتون اهدا شد. او برای طراحی اشعار فیونا کیدمن که از سوی گروه داوری «جواهر تاج» توصیف شده، این جایزه را گرفت. 

جایزه پانز که تنها رقابت برای طراحان کتاب در نیوزیلند است، در بخش خطاطی، طراحی جلد، تصویر پردازی ، و کتاب آموزشی به بهترین آثار اهدا می شود. این جایزه از سوی انجمن ناشران نیوزیلند از 14 سال پیش تاکنون اهدا می شود.
 
نامزدهای چهاردهمین سال اهدای این جایزه از میان 136 شرکت کننده که از سوی 33 ناشر معرفی شده بودند، انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها