جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
هفدهمین نمایشگاه کتاب دهلی فردا کلید می خورد

هفدهمین نمایشگاه کتاب دهلی از بیست و هفتم آگوست تا چهارم سپتامبر ( پنجم تا سیزدهم شهریور ) در محل نمایشگاه های ویژه هند برگزار خواهد شد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از هندوستان نیوز، این نمایشگاه با حضور 300 ناشر داخلی و خارجی با موضوع «صنعت توریسم و گردشگری» به صورت مشترک توسط سازمان بازرگانی و فدراسیون ناشران هندوستان سازماندهی خواهد شد. 

ترغیب و تشویق عادت مطالعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان یکی از اهداف این نمایشگاه است و زیباترین و مهم ترین کارهای ادبی هند و همچنین تازه ترین کارهای منتشر شده در این کشور به نمایش گذاشته خواهد شد. 

همچنین در این نمایشگاه کتابهای آموزشی ،دانشگاهی ، داستانی، غیرداستانی، ادبیات،کتابهای کودکان ،فرهنگ لغات، جغرافیا، نشریات، مجله ها، روزنامه ها و محصولات کامپیوتری ارایه می شود. 

بازار کتاب هند دارای 16 هزار ناشر و 30 هزار کتابفروشی است که به طور فعال در کنار شرکت های نشر چند ملیتی از قبیل انتشارات دانشگاه آکسفورد، مک میلان، هارپر کالینز ، رندوم هاوس، هچت، پیکادور و روتلد هاروارد کار می کنند و این انتشارات همراه با ناشران هندی 70 هزار عنوان کتاب را منتشر کرده اند. 

هر سال تعداد کتاب های منتشر شده این ناشران همراه ناشران هندی رکورددار است و 30 درصد از این کتاب ها به انگلیسی منتشر می شود. 

از دیگر زبان های مهم که این کتاب های اشتراکی به آنها منتشر می شود می توان از بنگالی، گجاراتی، مالایالام، ماراتی و تاملی نام برد. همچنین تعدادی از کتاب ها نیز به 16 زبان رسمی دیگر منتشر شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها