چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
ترويج فرهنگ اسلامي و قرآَني با استفاده از هنر

رييس شوراي فرهنگي شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه عنوان كرد: با فراهم كردن شرايط لازم در فضاهاي تبليغاتي ايستگاه‌ها و استفاده از هنرهاي مختلف در آنها مي‌توان عموم مردم را با آموزه‌هاي قرآني و اسلامي آشنا كرد.*

حجت‌الاسلام حاج سيدمحمد حسيني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اهداف برپايي نمايشگاه‌هاي قرآن در سه ايستگاه «وليعصر(عج)»، «مصلي» و «شهيد بهشتي» اظهار كرد: با توجه به اين كه روزانه در مترو اقشار مختلفي از مردم با سلايق و علايق متفاوت حضور دارند، همچنين به دليل حضور در ماه مبارك رمضان تصميم گرفتيم تا با هدف آشنايي بيشتر مردم با آموزه‌هاي قرآني و تفكر عميق در آيات الهي، براي نخستين بار به راه‌اندازي سه نمايشگاه با عنوان «بصيرت قرآني» در اين ايستگاه‌ها اقدام كنيم.

وي ادامه داد: در اين نمايشگاه‌ها كوشيده‌ايم تا با استفاده از هنرهاي مختلف مانند «فلكسي»، «فضاهاي مجازي» و «هنرهاي حجمي» داستان‌هاي مختلف قرآني را در قالب تصاوير، نمايش و در تمامي آنها حضور شيطان را به شيوه‌هاي متفاوت نشان دهيم.

رييس شوراي فرهنگي شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه گفت: هر يك از غرفه‌هاي اين نمايشگاه‌ها يك پيام و آموزه قرآني را به مخاطب ارايه و با ايجاد تفكر عميق در ذهن مخاطب براي برداشت از مفهوم تصاوير، زمينه را براي ترويج فرهنگ قرآني در ميان عموم مردم فراهم مي‌كنند.

حجت‌الاسلام حسيني بيان كرد: در ساير ايستگاه‌ها نيز با توزيع كتاب‌هاي دعا و مناجات و برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه قرآن، مفاتيح‌الجنان و صحيفه سجاديه در ايام ماه رمضان كوشيده‌ايم تا فضاي ساير ايستگاه‌هاي مترو را با فضاي قرآني مانوس كنيم.

وي عنوان كرد: شوراي فرهنگي شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه تصميم دارد در اواسط هفته آينده به مناسبت روز جهاني قدس(جمعه،4 شهريور) نيز در ايستگاه‌هاي «صادقيه»، «امام خميني(ره)» و «امام حسين(ع)» نمايشگاه‌هايي را با استفاده از هنرهاي حجمي برگزار كند.

رييس شوراي فرهنگي شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه در پايان گفت: از ديگر اقدامات اين شركت در ماه رمضان مي‌توان به استقرار طلاب و علما در 30 ايستگاه مترو اشاره كرد. اين افراد در دو نوبت از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 14 تا زمان اذان مغرب و عشا در اين ايستاه‌ها حضور دارند و پاسخ‌گوي شبهات و سوالات مراجعانند.

نمايشگاه‌هاي قرآن «بصيرت قرآني» تا بعد از ماه رمضان و اواسط ماه شوال برپا خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط