سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
فهرست‌نويسي اسناد کتابخانه مجلس با استانداردي جديد

فهرست‌نویسی اسناد خریداری شده کتابخانه مجلس آغاز شد. استاندارد جدیدی برای فهرست‌نویسی این اسناد طراحی شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در پایگاه کتابخانه قرار بگیرند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، علی ططری، مدیر بخش اسناد، در اين باره گفت: طی دو سال گذشته بیش از چهل و پنج جلسه شورای ارزیابی اسناد کتابخانه مجلس برگزار شدند که حاصل آنها خریداری مجموعه بی‌نظیری از اسناد و مکاتبات تاریخی کشورمان بود.
 
وي افزود: با توجه به رسالت مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی در حفظ و حراست از اسناد تاریخی و پارلمانی کشور و اطلاع‌رسانی درباره آنها، برنامه‌اي مدون را برای فهرست‌نویسی اسناد تازه خریداری شده در نظر گرفتيم.

ططري ادامه داد: براي انجام فهرست‌نویسی ابتدا باید یک فهرست‌نویسی و شناسایی اولیه انجام ‌شود، چرا كه برخي از اين اسناد، به لحاظ ساختاری و موضوعی متفاوت از ساير اسناد آرشیو مجلس‌اند. با اين وجود، براي سهولت دسترسی پژوهشگران به این اسناد، فهرست‌نويسي آنها بايد در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شود.

این پژوهشگر تاريخ درباره شيوه فهرست‌نویسی و فهرست‌نویسان اسناد گفت: تاکنون چند فهرست‌نویس متبحر براي اين كار دعوت شده‌اند و یکی از اين كارشناسان، فهرست‌نویسی را از هفته جاري آغاز كرده است.

ططري درباره کاربرگه و استاندارد کار نيز گفت: به موازات این اقدام، استاندارد جدیدی برای فهرست‌نویسی این اسناد طراحی شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در پایگاه کتابخانه قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط