سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
جمالي «زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» را به بازار كتاب آورد

«زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» آخرین رمان منتشر شده هاینریش بل با ترجمه كامران جمالی از سوی انتشارات «كتاب خورشید» به بازار كتاب ايران آمد. رمانی سیاسی كه نشان‌دهنده فسادهای صاحبان قدرت و ارتباط آن‌ها با مذهب و ثروت است.*

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» آخرین رمان هاینریش بل است كه بعد از مرگ وی منتشر شد. داستانی كه با ساختاری بدیع، به صورت گفتگو و تك‌گویی نوشته شده و به حوادث پشت پرده كشور آلمان می‌پردازد. هاینریش بل در این اثر داستان‌ انسان‌هایی را به تصویر می‌كشد كه با نیروهایی احاطه شده‌اند كه هیچ كنترلی بر آن‌ها ندارند.

«زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» مخاطب را به پشت صحنه قدرت می‌برد و از آن‌جا نگاهی به ظلم و فسادی كه در كشور آلمان جریان دارد مي‌اندازد. از طرفی داستانی بودن این رمان كه در قالب تك‌گویی روایت شده باعث می‌شود مخاطب خود را جای شخصیت‌های داستانی این كتاب قرار دهد.

بیشتر حوادث این داستان در یک روز اتفاق می‌افتد، با این حال مخاطب بارها و بارها با حوادثی چون مراسم تدفین، خودكشی، ترور سیاسی و مرگ زنی جوان مواجه می‌شود. در این اثر شخصیت‌های اصلی داستان با نام‌های اریكا و هرمان ماجراهای زندگی پیچیده خود را در مواجه با نیروهای اقتصادی، مذهبی و سیاسی تحمیل شده بر آن‌ها روایت می‌كنند. 

نخستین كتاب هاینریش بل در سال 1949 و آخرین اثرش در سال 1985 در حالی منتشر شد كه وی از این دنیا رفته بود. اين نويسنده آلمانی در زمان حیاتش هشت رمان، تعداد زیادی داستان كوتاه، و چندين نمایشنامه‌ برای رادیو و تئاتر نوشت و توانست برنده جایزه نوبل ادبیات و همچنین معتبرترین جایزه كشور آلمان با نام «بوچنر» بشود. نقش زنان در «زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» مانند سایر آثار هاینریش بل بسیار پر رنگ است و این امر در عنوان كتاب هم نمایان است.

«زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» با ترجمه كامران جمالی در 296 صفحه و قیمت 6 هزار و 200 تومان از سوی انتشارات «كتاب خورشید» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط