دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
«استنليِ تخت» سه‌بُعدی می‌شود

يك موسسه‌ي فيلم‌سازي، امتياز ساخت فيلم سينمايي با اقتباس از كتاب «استنليِ تخت» را خريداري كرد.

ايبنا نوجوان: موسسه‌ي رسانه‌اي «والدن» (كه پيش از اين فيلم سينمايي نارنيا را ساخته بود) امتياز ساخت مجموعه‌ي كامل كتاب‌هاي «استنلي ِ تخت» را خريداري كرده است.
اين مجموعه را «جف براون» نويسنده‌ي آمريكايي كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان نوشته و «تامي آن‌گريرر» تصويرگري كرده است. نخستين كتاب از اين مجموعه، در سال 1964 منتشر شد. در اين كتاب، استنلي به استان فلوريداي كشور آمريكا فرستاده شد و در جلد آخر اين مجموعه، پس از پايان يافتن سفرهاي مختلف، استنلي با كمك يك پمپ دوباره به حالت سه‌بعدي برگردانده شد.

هنوز مشخص نيست كه موسسه‌ي «والدن» دوبعدي شدن استنلي را چطور بر پرده‌ي سينما نمايش خواهد داد، اما نخستين اطلاعيه‌ي اين شركت فيلم‌سازي بر اين نكته تأكيد كرده است كه با استفاده از جلوه‌هاي ويژه يك انسان دوبعدي را در دنيايي سه‌بعدي به تصوير مي‌كشند.

«بروان» در سال 2003 بعد از نوشتن 5 جلد از مجموعه‌ي «استنليِ تخت» درگذشت. ايده‌ي نوشتن داستانِ استنلي زماني به فكر او رسيد كه پسرِ كوچكش شكايت كرد كه از سقوط تخته اعلانات در زمان خوابش مي‌ترسد. او در جواب پسرش گفت: «اگر اين اتفاق بيفتد، تو صبح كه از خواب بيدار مي‌شوي، مي‌بيني كه صاف و تخت شده‌اي!»
 
نگارش اين مجموعه‌ي 5 جلدي پس از مرگ «براون» توسط گروهي با نام «پروژه‌ي استنلي ِ تخت» ادامه پيدا كرد و نويسندگان اين طرح استنلي را به نقاط مختلف دنيا فرستادند تا داستان‌هاي شخصيت موردعلاقه‌ي كودكان و نوجوانان را ادامه دهند.

«جف براون» نويسنده‌ي كتاب «استنليِ تخت»، يكي از نويسدگاني بود كه موفق شد با استفاده از يك ناتواني، توانايي و امتياز بيفريند. «استنلي» در اثر سقوط يك وزنه، صاف و تخت مي‌شود و تصميم مي‌گيرد از اين ويژگي‌اش استفاده كند و كارهايي را انجام دهد كه قبلاً توانايي انجام‌شان را نداشت. به همين دليل از برادرش مي‌خواهد او را به كشورهاي مختلف پست كند تا بتواند با يك هزينه‌ي كم مكان‌هايي را ببيند كه قبلاً امكان ديدن‌شان را نداشته است.

منبع: سايت خبري گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها