چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
«ادبيات جنایی» وارد کتاب‌فروشی‌ها شد

«ادبيات جنایی» نوشته جان اسكاگز، از سوی انتشارات «نشانه» روانه بازار كتاب شد. این كتاب با نقد و بررسی ادبیات داستانی جنایی سعی دارد تاریخچه‌ای از این گونه ادبی ارایه كند و به برخی پرسش‌ها در این حوزه پاسخ دهد.\

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «ادبيات جنایی» توضیحی است در مورد‍ گونه‌های نگارشی مختلفی كه تاكنون در ادبیات جنایی جهان به كار رفته است. جان اسكاگز، نویسنده این اثر، بخش‌هایی از رمان‌ها، داستان‌های كوتاه، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی جهان را در کتابش ذکر کرده و سعی داشته است بر اساس آن‌ها تحقیقی جامع در مورد ادبیات جنایی انجام دهد.

جان اسكاگز با درج مقدمه‌ای در ابتدای كتاب، مخاطب را به آرامی وارد دنیای رازآلود ادبیات جنایی می‌كند و سپس به نقش و تاثیر این‌گونه داستان‌ها در وضع موجود جوامع و همچنین جایگاه كلی این گونه ادبی در جهان ادبیات می‌پردازد.

اسكاگز در این كتاب بعد از بیان تاریخچه ادبیات جنایی جهان، متن‌های ادبی گوناگون و مضامین پرداخته شده در آن‌ها را در زمینه‌های تاریخی و اجتماعی بررسی می‌كند. وی همچنین عناوین گوناگونی را كه این گونه ادبی در زمان‌های مختلف به خود اختصاص داده‌، بررسی می‌کند.

نویسنده در این اثر در صدد است نشان دهد از دیرباز جرم و جنایت در ادبیات داستانی جهان جایگاه ویژه‌ای داشته و به همین دلیل است كه در این ژانر تنوع زیادی به چشم می‌خورد. او با تفحص در این مورد، توانسته در كتابش طبقه‌بندی مناسبی از این نوع ادبیات ارایه دهد و به بررسی آثار برخی از نویسندگان مطرح در این حوزه بپردازد.

نام مترجمان کتاب «ادبیات جنایی» نوشته جان اسكاگز، در نسخه فارسی اثر ذکر نشده و تنها اشاره شده است که گروهی از «مترجمان موسسه خط ممتد اندیشه» این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

انتشارات «نشانه» این کتاب را در 214 صفحه و با قیمت پنج‌هزار و 300 تومان روانه بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها