دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
جايزه شعر "شهدای ميدان التحرير" مصر امروز اهدا مي‌شود

«جايزه نوآوری‌های ادبی عماد قطری» كه در دو بخش شعر و داستان كوتاه در مصر برگزار می‌شود، امسال به احترام شهدای انقلاب مصر نام "جايزه شهدای ميدان التحرير" را در بخش شعر برای خود انتخاب كرد./

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روزنامه اليوم السابع، اعلام نتايج و توزيع جوايز نوآوری‌های ادبی عماد قطری، امروز (دوشنبه، 3 مرداد) در دو بخش "شعر عربی فصيح" و "داستان كوتاه" در اتحاديه نويسندگان مصر شهر قاهره برگزار می‌شود.

در همين باره عماد قطری با اشاره به تغيير نام اين جايزه برای امسال اعلام كرد: به احترام شهدای انقلاب 25 ژانويه مصر و خون پاك آنان كه سنگفرش خيابان‌های مصر را رنگين كرد، بخش شعر اين دوره به نام "شهدای ميدان التحرير" اهدا مي‌شود. 

وی درباره بخش داستان هم گفت: بخش داستان كوتاه هم به احترام  يكی از اديبان بزرگ مصر و با هدف قدرداني از او، امسال به نام «عبدالحكيم قاسم» اهدا مي‌شود.

در اين دوره 8 جايزه به برگزيدگان اهدا می‌شوند كه 3 جايزه برای داستان كوتاه و پنج جايزه برای اشعار عربی فصيح است. علاوه بر برگزيدگان، 29 تقديرنامه‌ هم به برخی شركت كنندگان ديگر اعطا خواهند شد. مركز عماد قطری در اقدامی ديگر، آثار شركت كننده در اين مسابقه را در 12 كتاب شامل 8 مجموعه داستان و 4 ديوان شعر منتشر خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها