چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
بابای باتری‌دار به «دگرخند» می‌رود

چهل و چهارمين نشست «دگرخند» با حضور جلال سميعي و رضا ساكي به نقد و بررسي كتاب طنز «بابا باتري‌دار مي‌شود» مي‌پردازد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجموعه داستانی طنز «بابا باتری‌دار می‌شود»، نوشته رضا ساکی در چهل و چهارمين نشست «دگرخند» نقد و بررسي مي‌شود.
این مجموعه شامل یازده داستان کوتاه پیوسته و دنباله‌دار است که با تصویرسازی سلمان طاهری از سوی انتشارات گل آقا منتشر شده است. 

«بابا باتري‌دار مي‌شود» به ماجراهاي پدری می‌پردازد که فراز و فرود یک زندگی کارمندی ساده را تجربه کرده است و حالا بعد از بازنشستگی با انواع و اقسام بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و در آستانه مرگ است. 

مهدی فرج‌اللهی، مجری دگرخند درباره اين كتاب می‌گوید: «به سبب این که نویسنده به نوعی، تجربه شخصی‌اش را دستمایه داستان قرار داده، روایت كتاب، ملموس، واقعی و اثر گذار شده است. نویسنده با نگاهی اخلاقی و خلق فضایی صمیمی مخاطب را گام به گام با موضوع داستان پیش می‌برد و به‌راحتی با او ارتباط برقرار می‌کند؛ به‌گونه‌ای که وقتی در گذر داستان بیماری پدر مورد پذیرش خانواده قرار می‌گیرد مخاطب نیز راحت با آن کنار می‌آید. 

وي در ادامه مي‌افزايد: استفاده از راوی اول شخص، زبان ساده داستان، روایت خطی و پیوسته بدون ارجاعات و پرش‌های زمانی خاص، او را در برقراری این ارتباطِ بهتر یاری کرده‌اند؛ هر چند داستان درباره مرگ و بیماری بوده و موضوع داستان تلخ است؛ اما نحوه برخورد نویسنده با موضوع، شخصیت‌پردازی او و شیوه گسترش داستان آن را متفاوت کرده است. 

چهل و چهارمین نشست «دگرخند» ساعت 17 دوشنبه سوم مرداد برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه به سالن شماره 2 تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، تقاطع سمیه مراجعه کنند. ورود براي عموم علاقه مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها