چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
انتشار زندگي‌نامه داستاني شهيد "مرتضي لبافي‌نژاد"

نفيسه ثبات، زندگي‌نامه داستاني شهيد دكتر مرتضي لبافي‌نژاد را نوشته است. سازمان بسيج جامعه پزشكي اين اثر را به چاپ مي‌رساند./

 ثبات در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: خاطرات پروين سليحي، همسر شهيد لبافي‌نژاد، محور اين اثر است. همچنين با همه كساني كه در گروه پزشكان و مبارزان سال‌هاي منجر به پيروزي انقلاب اسلامي با شهيد ارتباط داشته‌اند، مصاحبه شده است.

وي درباره چگونگي نگارش اين كتاب 125 صفحه‌اي، گفت: مستندّ داستاني شهيد دكتر مرتضي لبافي‌نژاد در دو فصل تنظيم شده است. زندگي و ازدواج وي در فصل اول و دستگيري و شهادت او توسط ساواك در فصل دوم روايت شده‌اند.

نفيسه ثبات افزود: شخصيت چند بعدي شهيد دكتر مرتضي لبافي‌نژاد به دليل ارتباط همزمان با پزشكان، مذهبيون و مبارزان از جذابيت بسياري برخوردار است و در متن كتاب نيز به اين نكته توجه شده است.

وي با اشاره به ديگر آثار منتشر شده درباره اين شهيد، خاطرنشان كرد: تاكنون درباره اين شهيد فقط دو اثر "ح‍م‍اس‍ه‌ دک‍ت‍ر م‍رت‍ض‍ی‌ ل‍ب‍اف‍ی‌ن‍ژاد: آرزوی‍ی‌ ک‍ه‌ ق‍ص‍ه‌ ش‍د و ق‍ص‍ه‌ای‌ ک‍ه‌ ح‍م‍اس‍ه‌ آف‍ری‍د" و "جرعه‌نوش" به چاپ رسيده‌اند.

نفيسه ثبات بازبيني كتاب مستندِ داستاني خود را كه هنوز عنوانش مشخص نشده، به پايان رسانده تا آن را براي چاپ به سازمان بسيج جامعه پزشكي بسپارد.

مرتضی لبافی‌نژاد در 14 آذر سال 1323 در شاهرود متولد شد و پس از دستگيري توسط ساواك در مرداد ماه سال 1354، در چهارم بهمن ماه همان سال به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها