دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴

«الریخ پلتزر» نویسنده 54 ساله جایزه ادبی «هاینریش بل» سال 2011 را از آن خود کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران این جایزه ادبی این نویسنده 54 ساله را به عنوان یک همراه شکیبا و دقیق با تغییرات اجتماعی در جمهوری فدرال آلمان و نیز به خاطر روشن بینی و تجزیه تحلیل خطا ناپذیرش از دوران معاصر کشور آلمان تحسین کرد. 

«الریخ پلتزر» متولد 9 دسامبر 1956 در شهر کرفلد است. او در سال 1975 به برلین رفت و  تا سال 1982 به تحصیل در رشته های روانشناسی و فلسفه پرداخت. او پس از فارغ التحصیلی به عنوان نویسنده آزاد مشغول فعالیت شد و درسال 1987 نخستین رمانش را با نام «گناه تنبلی» در زوریخ منتشر کرد. وی به دنبال آن آثار دیگری را زیر چاپ برد که از جمله آن ها می توان به رمان های «استفان مارتینز»، «همه یا هیچ کس»، «بخش راه حل» و داستان «برایانت پارک» اشاره کرد. او همچنین جوایز ادبی متعددی را به نسبت آثار اندکش کسب کرده که جایزه ادبی برلین 1996، جایزه آنا زگرز 1997 و عضویت در آکادمی هنر برلین در سال 2010 از آن جمله آنهاست. 

جایزه ادبی «هاینریش بل» از سال 1980 برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره «هاینریش بل» دومین نویسنده برنده نوبل کشور آلمان از سوی شهر کلن اهدا می شود و در حال حاضر 20.000 یورو ارزش دارد.
 
این جایزه امسال در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر) در شهرداری تاریخی شهر کلن اهدا خواهد شد. «اووه تیم»، «کریستوف رانسمایر»، «رالف روسمان» و «آنه دودن» برندگان سال های گذشته این جایزه اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها