یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
نقد مفصل جنبش‌هاي معناگراي نوظهور

كتاب «درآمدي تحليلي انتقادي به جنبش‌هاي معناگراي نوظهور» نگاهي كلي به اين جريان‌ها دارد و تعاليم، مباني نظري و عملي و راه‌هاي مقابله با آنها را ذكر مي‌كند. نويسنده اين اثر، آن را يك «هندبوك» براي آشنايي با معنويت‌هاي جديد برشمرد._

دكتر هادي وكيلي، نويسنده كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به مراحل پاياني نگارش و ويرايش اين اثر گفت: در اين كتاب ابعاد فلسفي موضوع، به طور مفصل بررسي شده‌اند.

وي به نقاط مشترك اين جريان‌ها اشاره كرد و گفت: به همين دليل مي‌توان نقدهاي مشتركي را متوجه آنها كرد. در اين اثر معرفي ضمني از برخي از جريان‌ها ارايه شده است.

وكيلي درباره فايده نقد كلي اين عرفان‌ها گفت: افرادي كه به طور هم‌زمان با چند جريان اين چنيني مواجه مي‌شوند،مي‌توانند با مطالعه اين نقدها، نمايي كلي از آسيب‌هاي آنها را در ذهن مجسم كنند.

اين پژوهشگر شريعت‌گريزي و سنت‌گريزي را جزو مشتركات اين جريان‌ها ذكر كرد و گفت: اين اثر را مي‌توان يك هندبوك ابتدايي، اما بنيادي از معنويت‌هاي جديد به شمار آورد.

كتاب «درآمدي تحليلي انتقادي به جنبش‌هاي معناگراي نوظهور» از سوي انتشارات پژوهشگاه علوم انسان و مطالعات فرهنگي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط