سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰

«رفیق شامی» نویسنده آلمانی – سوری برای نگارش داستان «داغ گوسفند» با جایزه ادبی «گئورگ ک.گلاسر» مورد تقدیر قرار گرفت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه که 10 هزار یورو ارزش دارد از سوی وزارت فرهنگ «راینلند – فلتزیش» و رادیو جنوب غربی آلمان اهدا می‌شود.
 
«دوریس آنن» وزیر فرهنگ در مراسم اهدای این جایزه در شهر ماینس اظهار کرد : کتاب های رفیق شامی متاثر از سالیان درازی است که او دور از وطن خود به سر برده است. 

«رفیق شامی» متولد 23 ژوئن 1946 در دمشق است. او در شهر زادگاهش در رشته‌های شیمی، ریاضی و فیزیک تحصیل کرد و از سال 1966 مدیریت نشریه «المنتلک» را برعهده گرفت. این نشریه در سال 1969 با ممنوعیت مواجه شد و «شامی» در سال 1970 به لبنان گریخت و یک سال بعد وارد خاک آلمان شد. او در دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته شیمی ادامه داد و هشت سال بعد نخستين اثر آلمانی زبانش را منتشر کرد. این نویسنده تا کنون کتاب‌های متعددی منتشر کرده که این آثار جوایز ادبی متعددي را نیز نصیب وی ساخته اند. «سفر بین شب و صبح»، «کوه یخی سوزان»، «آن روزها آن جا و امروز اینجا» ، «آلبین و لیلا» و «ترس در سرزمین من» از جمله آثار ادبی این نویسنده اند. 

این جایزه ادبی به نام «گئورگ ک.گلاسر» نویسنده متولد «راینلند – فالتز» كه از سال 1910 تا 1995 می زیست برگزار مي‌شود. 

مونیکا پینک در سال 2010 ، یورگ ماتیاس در سال 2009 و کاترینا بورن در سال 2008 از دیگر نویسندگاني اند كه با اهداي اين جايزه از آنان تقدیر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها