شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷

دومین دوره جشنواره ادبیات شهر مونیخ در ماه نوامبر (آبان – آذر) با حضور «گونتر گراس» نویسنده رمان «طبل حلبی» و برنده نوبل آلمان برگزار خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، گونتر گراس یکی از 70 نویسنده ای است که برای حضور در این فستیوال اعلام آمادگی کرده است.
 
انتظار می رود شهر مونیخ پایتخت ایالت بایرن در زمان برگزاری این جشنواره میزبان جمعیت بالای شرکت کنندگان باشد. همچنین قرار است «ولف بیرمن» رهبر ارکستر، «گئورگی دالوس» نویسنده مجارستانی و «کورینه هوفمان» نویسنده پرفروش رمان «ماسایی سفید» نیز برای شرکت در این جشنواره به مونیخ سفر کنند. 

در جشنواره امسال «ماتیاس پولیتیکی» نویسنده، بخش نویسندگان را مدیریت می کند. پس از «ایلیا ترویانو» که سال گذشته با برنامه ادبی «محلی؛ بین المللی» بر ادبیات بین المللی تمرکز کرده بود ، امسال «ماتیاس پولیتیکی» در نظر دارد در برنامه ادبی «جهان آلمانی» به بررسی این موضوع بپردازد. 

فستیوال مونیخ سال گذشته برای نخستین بار از 17 نوامبر تا 5 دسامبر (26 آبان تا 14 آذر) برگزار شد و حدود 20 هزار نفر بازدید کننده داشت. علاوه بر این 160 هزار نفر نیز از نمایشگاه کتاب مونیخ که همزمان با این فستیوال برگزار شد دیدن کردند. این فستیوال را بنیاد روبرت بوش، بنیاد فرهنگی آلمان و وزارت علوم ، تحقیقات و فرهنگ ایالت بایرن پشتیبانی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها