چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی، همزمان با مهرماه در ارومیه خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در دهه کرامت به مدت 2 روز به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط یا سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری و کمک به انتشار این آثار برگزار می‌شود. 

وی، افزود: این جشنواره دارای 2 بخش مسابقه با موضوع آثار ارسالی شامل شرح فضایل، مناقب، سیره و احوال حضرت امام رضا (ع) و بخش جنبی با محورهای شرح فضایل، مناقب و سیره حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) و سال جهاد اقتصادی است. 

کریمی، ادامه داد: نشست‌های تخصصی در خصوص شعر مذهبی و کارگاه‌های آموزشی از بخش‌های جنبی این جشنواره است که با حضور استادهاي برجسته کشوری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تصریح کرد: شاعران در داخل کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ارومیه ارسال کرده و شاعران خارجی نیز آثار خود را به همراه تقاضای شرکت در جشنواره به رایزنی‌های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده یا به دبیرخانه ارسال کنند. 

شاعران داخلی و خارجی تا بیستم شهریور ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را صرفا به زبان ترکی آذری و با الفبای فارسی یا لاتین ارسال کنند و به آثار منتخب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایزی نقدی اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط