دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
نمايشگاه كتاب شناور جهان به سريلانكا مي رسد

كشتي«لوگوس هوپ»،بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب شناور جهان پس از مدتي توقف در بندر رشيد، واقع در دبي، 29 ژوئن (8 تیر) در مسير خود به بندر گال در جنوب سريلانكا مي رسد._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)به نقل از سايت كلمبوپيج، اين كشتي مورد استقبال مسئولان اين بندر قرار مي گيرد و نمايش عمومي كتاب هاي اين نمايشگاه شناور، از 30 ژوئن (9 تیر) آغاز 
مي شود و تا 17 جولاي(26 تیر) ادامه خواهد داشت. 

اين كشتي در 17 جولاي بندر گال را ترك كرده و راهي هامبانتوتا يكي ديگر از بنادر سريلانكا مي شود تا كتاب ها را به مردم اين بندربرساند و آنها نيز بتوانند از برنامه هاي فرهنگي اين جامعه كوچك بهره ببرند. اين كشتي داراي آمفي تئاتر است و برنامه نمايشي سفر زندگي و كافه بين المللي آن لحظات خوب و خاطره انگيزي را براي بازديدكنندگان رقم مي زند. 

اين نمايشگاه شناور 22 جولاي در اين بندر به كار خود پايان مي دهد و بعد هم سفر به هندوستان را آغاز مي كند.

سفرهاي دريايي اين كشتي كه از آن به عنوان سفير فرهنگي نيز ياد مي شود، از سال 1970 با هدف نشر آگاهی و فرهنگ بين ملت‌های جهان آغاز شده است. در اين كشتي منتخبي از 7هزار جلد كتاب در رشته‌هاي متنوع فلسفه ،علوم مختلف، سرگرمي و تفريح، آشپزي سلامت و پزشكي، هنر، زبان‌هاي خارجي و ورزشي ارائه مي شود. 

بازديدكنندگان نه تنها فرصتي به دست مي آورند تا در اين رويداد بزرگ فرهنگي شركت كنند بلكه از عرشه اين كشتي هم بازديد مي‌كنند.
اين كشتی 400 داوطلب دارد كه از 50 مليت مختلف گردهم آمده‌اند و در واقع جامعه ای كوچك متشكل از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. 

اين كشتی در طول سفرش تا كنون ميزبان بيش از 40 ميليون بازديدكننده در بيش از 1400 بندر 160 كشور جهان بوده است.
كشتي «لوگوس هوپ» شمال اروپا، كارائيب و غرب آفريقا را طي كرده و تا پايان سال قصد دارد دور آسيا را نيزبگردد و در تايلند و سنگاپور هم توقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها