دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
تنور انتخابات آمریکا با انتشار 4 کتاب گرم می شود

سایت سیاسی -خبری پولیتیکو که طی دو سال گذشته در فضای سیاسی آمریکا مکان مناسبی برای خود دست و پا کرده، با توافق رندوم هاوس قصد دارد چهار کتاب الکترونیکی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 منتشر کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، این چهار کتاب خیلی کوتاه و بین 20 تا 30 هزار کلمه خواهند بود و به شیوه روزنامه نگاری سیاسی نوشته خواهند شد. نخستین کتاب مشترک پولیتیکو و رندوم هاوس توسط مایک آلن دبیر و خبرنگار حوزه کاخ سفید پولیتیکو قبل از کریسمس 2012 نوشته و منتشر خواهد شد.

در حالی که شرح کامل و تفصیلی رقابت های انتخاباتی آمریکا به طور معمول بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات در قالب کتاب منتشر می شود، ولی پولیتیکو و رندوم هاوس قصد دارند رقابت های انتخاباتی سال 2012 را خیلی زود منتشر کنند، هر چند ممکن است جزییات این رقابت ها کامل و تفصیلی نباشد. جیم واندهی دبیر اجرایی سایت پولیتیکو در این باره گفت:«ترجیح مخاطبان ما این است که تا آخر انتخابات منتظر نمانند و ماهم قصد داریم ببینیم این کار چقدر مناسب است.»

با وجود این تصمیم پولیتیکو و رندوم هاوس، بازار کتاب انتخابات 2012 از همین حالا رقابتی شده است. جان هیلمن و مارک هارپرین نویسندگان کتاب پر فروش «تغییر بازی» در سال 2010، برای نوشتن دومین کتابشان درباره انتخابات، از همین حالا قراردادهای چند میلیون دلاری بسته اند. جیم واندهی دبیر اجرایی سایت پولیتیکو در پاسخ به این سوال که انتشار کتاب الکترونیکی برای انتخابات 2012 برای غلبه بر کتاب «تغییر بازی» در بازار کتاب است یا نه، گفت:«این کار تلاشی برای جلو زدن از هر کسی است که تا پایان انتخابات برای نوشتن کتاب منتظر می ماند. بدون شک این موضوع درباره کتاب «تغییر بازی» هم صادق است.»

جان میچام دبیر اجرایی رندوم هاوس نیز معتقد است که چاپ کتاب درباره انتخابات 2012 فرصتی است تا ناشران کتاب های الکترونیکی مصرف کنندگان بیشتری را جلب خود کنند.به عقیده او ترکیب تخصص پولیتیکو در گزارش نویسی با مهارت رندوم هاوس در شرح روایی، تحولی مهم به وجود خواهد آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها