چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
«چكيده كتاب مكتب تفكيك» در راه است

«چكيده كتاب مكتب تفكيك» عنوان كتابي است كه به كوشش نرگس انصاري و زهرا فصيحي به تازگي مراحل صحافي و چاپ آن به پايان رسيده است. اين اثر، تلخيصي از كتاب محمدرضا حكيمي در باب طريقت‌هاي معرفتي شناخت به شمار مي‌آيد كه پيش از اين با عنوان «مكتب تفكيك» منتشر شده بود.\

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌هاي محمدرضا حكيمي مي‌توان گفت كه «مكتب تفكيك» بر آن است كه سه راه و روش معرفتي شناختي يعني قرآن، فلسفه و عرفان را با هدف خالص ماندن شناخت‌هاي قرآني از يكديگر جدا و ثابت كند كه مكتب ثقلين به فكر فلسفي و عرفاني بي نياز است. 

وي افزود: نوشته حاضر چكيده‌اي از كتاب «مكتب تفكيك» محمدرضا حكيمي به شمار مي‌آيد. اين كتاب پس از تعريف مكتب تفكيك به بيان مطالب كليدي نظير «نيازهاي شناخت تفكيك»، «جريان‌شناسي فلسفه اسلامي»، «تأويل»، «مرزبندي حقايق»، «مكتب خراسان»، «قدمت مكتب تفكيك»، «معرفي برخي عالمان تفكيكي» و ... مي‌پردازد. 

نخستين چاپ اين كتاب به تازگي از سوي انتشارات دليل‌ما در قم در 84 صفحه پالتويي با جلد شوميز و بهاي 12000ريال به پايان رسيده است. اين اثر در اين هفته روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط