چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
كتاب مديرعامل اپل نيامده پرفروش شد

زندگينامه بنيانگذار اپل پيش از اين كه وارد بازار كتاب شود، در سايت آمازون به اثري پرفروش بدل شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، زندگينامه «استيو جابز» بنيانگذار شركت بزرگ كامپيوتري اپل در حالي با سفارش‌هاي زيادي در سايت آمازون روبه رو شده كه تا مارس (اسفند) منتشر نمي‌شود.

«من استيو : كتاب جابز» در ميان كتاب‌هاي پرفروش آمازون در رديف 26 جاي گرفته است. اين كتاب را «والتر آيزاكسون» ويراستار پيشين نشريه تايم با همكاري خود جابز نوشته است. 

اين در حالي ست كه آمازون براي نسخه جلد سخت اين كتاب كه به قيمت30 دلار به بازار مي آيد قيمت 18 دلار را عرضه كرده است. 

اين كتاب كه نخستين كتاب بيوگرافي درباره ماجراهاي تكنولوژيكي است كه مي تواند پشت سر يك شركت بزرگ وجود داشته باشد و در آن به موضوع هايي چون چگونگي خلق آي پاد و آي فون پرداخته شده، 6 مارس 2010 (15 اسفند) منتشر مي شود.

دست اندرکاران انتشارات سیمون اند شوستر به عنوان ناشر اين كتاب ضمن اين كه انتشار این کتاب را موفقیت بزرگی می‌دانند، می گویند این كتاب یک ترکیب عالی از موضوع و نویسنده است و قطعا به کتابی شاخص درباره یکی از بزرگ ترین نوآوران دنیا بدل خواهد شد.

آيزاكسون كه زندگينامه بنجامين فرانكلين، آلبرت اينشتين و هنري كيسينجر را نيز در كارنامه‌اش دارد، در قالب مصاحبه‌هایی با خانواده جابز و نیز افرادی که با او کار کرده‌اند و همکاران و حتی رقبای او، اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن این کتاب را به دست آورده است.

درباره این که چه عاملی موجب شد تا جابز به انتشار این زندگینامه علاقمند شود برخی می گویند اخباری که درباره بیماری او درز پیدا کرده شاید موجب شده که او فکر کند با وجود همه اشتغال هایی که برای تولید «آی پد دو» داشته باید به این کار هم مبادرت کند.

در سال ۲۰۰۵ شرکت اپل نسبت به کتابی که داشت با عنوان «شمایل: استیو جابز؛ بزرگ ترین نفر در تاریخ تجارت» نوشته می‌شد مخالفت کرد و در سال ۲۰۰۸ هم جابز ستون‌نویس نیويورک تایمز را که داشت کتابی درباره بیماری او می‌نوشت از این کار بازداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها