سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
نویسنده آرژانتینی برنده جایزه رومولو گالگوس

«ریکاردو پیگلیا» نویسنده آرژانتینی به عنوان برنده جایزه معتبر رومولو گالگوس ونزوئلا که به رمان تعلق می گیرد شناخته شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ال پایس، این جایزه که از قدیمی ترین جوایز اسپانیایی زبان است و از سوی انجمن منتقدان ادبی اسپانیایی زبان اهدا می شود، برای رمان «شب سفید» به نویسنده آن تعلق گرفت.
 
این رمان یکی از 12 اثری بود که بخش نهایی این رقابت راه یافته بودند و گروه داوری این رقابت متشکل از کارمن بولتون نویسنده مکزیکی، ویلیام اوسپینا و فردی کاستیلو از کلمبیا، آن را بازتابی از دوره ما نامید و این کار را با پایان غیرمنتظره اش خلق دوباره ژانر ادبیات سیاه خواند. 

پیگلیا استاد ادبیات آمریکا لاتین در دانشگاه پرینستون نیوجرسی است و تاکنون چهار رمان منتشر کرده است. او با ابراز خوشحالی از دریافت این جایزه گفت خودش نیز از روند پیشرفت این رمان ابراز تعجب می کند و از آنچه پس از وقوع جرم اتفاق می افتد هیجان زده شده و تاثیر این جنایت خود او را هم شگفت زده کرده است. 

این جایزه به ارزش 100 هزار دلار شماری از چهره های برجسته لاتین را به عنوان برندگان پیشین این رقابت در حافظه خود ثبت کرده و گابریل گارسیا مارکز و ماریو بارگاس یوسا دو برنده جایزه ادبی نوبل از آمریکای لاتین نیز از جمله دریافت کنندگان آن هستند. 

این جایزه که هر دو سال یک بار اهدا می شود در دوره قبل «ويليام اوسپينا» از کلمبیا را برای كتاب «سرزمين سينامون» به عنوان برنده سال 2009 انتخاب کرد. النا پونياتوسكا نويسنده مكزيكي نیز در سال 2007 اين جايزه را از آن خود كرده بود. 

اين جايزه که از سال 1956 به افتخار رومولو گالگوس نويسنده و رييس جمهور ونزوئلا راه‌اندازي شده، به برنده خود علاوه بر وجه نقد يك مدال از بنياد «رومولو گالگوس» نیز اهدا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها