دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
زندانبان گوانتانامو تجربه مسلمان شدنش را كتاب مي‌‌كند

يك سرباز امريكايي كه بعد از تماس با زندانيان گوانتانامو به اسلام گرويده، در حال نوشتن كتابي درباره نحوه تشرف خود به دين اسلام است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري امارات، «تري بروكز» سرباز آمريكايي كه در سال 2003 به عنوان يكي از مامورين حفاظت به زندان گوانتانامو اعزام شد، مدتي بعد در معاشرت با يك زنداني مراكشي به دين اسلام گرويد.
 
بروكز هفته پيش حين سفر به شهر مدينه و قبل از سفر به مكه براي به جا آوردن حج عمره، مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت و به آنان گفت كه قصد دارد تجربه تشرف خود به دين اسلام را در قالب يك كتاب منتشر كند. بروكز گفت: «من در حال حاضر در حال نوشتن كتابي درباره تجربه تشرف به اسلام هستم... من اخيرا براي اينكه وقت خودم را صرف كمك به زندانيان گوانتانامو كنم از شغل خودم استعفا كردم... آنچه در اين زندان اتفاق مي‌افتد، واقعا غير انساني است و اصول حداقلي حقوق بشر را نقض مي‌كند.»

اين سرباز پيشين آمريكايي درباره محتواي كتابش چيزي نگفته ولي احتمالا تجربه جالب توجهي كه در جريان تشرف به اسلام داشته، در اين كتاب نقل خواهد شد. او مسلمان شدن خود را مديون زنداني شماره 590 زندان گوانتانامو به نام احمد الرشتي، اهل مراكش مي‌داند.
 
بروكز درباره لحظه تشرفش به اسلام گفت:«هنوز هم آن لحظه بزرگ را به ياد مي‌آورم... ساعت حدود 12:49 يكي از روزهاي دسامبر سال 2003 بودكه من به اسلام تشرف پيدا كردم. من اين تصميم را آن شب بعد از چندين جلسه با الرشتي گرفتم.» 

او با اشاره به مباحثي كه با الرشتي داشت، مي‌گويد:«ساعت‌ها با هم صحبت مي كرديم، درباره كتاب، موسيقي، فلسفه. هر شب براي صحبت كردن درباره دين بيدار مي‌مانديم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها